skoms Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Hei, Jeg kjøpte nettopp ny laptop, en acer 5738zg. opperativsystemet er W7 HP 64 bit. Desverre var dette forhåndsinstallert. Etter å ha slettet en del programmer jeg ikke trenger, så vil jeg nå få vekk noe av de mange oppstartselementene. Jeg tror det er mye her som ikke trengs. Problemet er at jeg ikke vet hva som kan fjernes eller ikke. Derfor spør jeg dere. Har tatt bilde av oppstartselementene: [/url I tillegg til det dere ser på bildet, så står også launch manager huket av på listen. Noen som har hvert innom dette og kan gi tips om hva som kan kuttes ut? Og så har jeg mange prosesser som ligger i bakgrunner. opp mot 80. Jeg vil gjerne fjerne noen av de, og har googlet en del og funnet ut mange som kan fjernes. Men jeg har ca 10 prosesser som jeg ikke vet hva er. alle har prosessnavn svchost.exe. Jeg tror disse prosessene er en slags host for andre prosseser. er det riktig? Uansett, så lurer jeg på: Hvordan kan jeg finne ut hva dette er og hvilke som kan lukkes? Disse prosessene bruker opp mot 200 mb minne, så det hadde hvert fint med litt hjelp til å luke bort det jeg evt. ikke trenger.. På forhånd takk Endret 19. mars 2010 av skoms Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 List opp de du har og jeg kan si deg hvilke du kan deaktivere. Svchost skal du ikke gjøre noe med. Det er en meget viktig systemprosess. Helt normalt at flere kjører. Bare vær forsiktig med hva du deaktiverer. Enkelte ting er der for å øke ytelsen på maskinen. Faktisk er også Windows 7 meget flink til å styre slikt selv. Når det gjelder sider som tilbyr guider på slik er nok BlackViper mest kjent. Selv om jeg ikke er enig i mange av tingene han deaktiverer. Spør du meg ligger han litt igjen i gamle dager. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) i grunnen kan du deaktivere alt i msconfig>oppstart utenom antivirus program. Launch Manager Software er etter min mening helt unødvendig å kjøre hele tiden: http://launch-manager.software.informer.com/ ellers er jeg helt enig med TCi angående " BlackViper " tar det rolig ellers kan du ende opp med en ubrukelige maskin ( skjedde med meg i winxp ) lykke til Endret 20. mars 2010 av p@ge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå