Pus_1808 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg har tenkt til å gå til anskaffelse av mitt første DSLR, og valget falt på Canon 550d... Men jeg må jo også ha et minnekort, så jeg trenger noen anbefalinger da vettu;) Hvilket minnekorttype burde jeg gå for? Kameraet tar SD-kort, SDHC og SDXC... Størrelse? Kameraet kan filme i HD-kvalitet, så det sluker nok en del GB;P Alle tips (konkrete og generelle) mottas med stor takk! Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Har akkurat kjøpt det samme kamera og kjøpte et kingston sdhc 16gb. minnekort class4. Det står i manualen at du skal bruke class 6 kort til video. Har testet litt og det ser ut det funker greit utenom opptak i 640x480. Der stopper det på ca 25 min. i stedet for 29 min. ifølge manualen. I full hd oppløsning så stopper det som beskrevet på 12,29 Min. Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Kamera ble handlet inn i dag, og da måtte jeg bare ta et kort...Så jeg havnet på et ScanDisk Ultra SDHC kort (15MB/s, class 4)... Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Har akkurat kjøpt det samme kamera og kjøpte et kingston sdhc 16gb. minnekort class4. Det står i manualen at du skal bruke class 6 kort til video. Har testet litt og det ser ut det funker greit utenom opptak i 640x480. Der stopper det på ca 25 min. i stedet for 29 min. ifølge manualen. I full hd oppløsning så stopper det som beskrevet på 12,29 Min. Etter det jeg har forstått gir klasse 4 minimum 4MB/sek, klasse 6 minimum 6MB osv. Kjøp heller 30MB/sek kort 4GB,8GB,16GB 4GB er billig også Endret 4. april 2010 av hubbix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå