Gå til innhold

Ekstern disk mistet i gulvet - stoppet å virke

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde et uhell her om dagen å ekstern disken datt ned på gulvet mens den var på, den fungerte fint etterpå, jeg testet med å se filmer, laste ned osv. Og det gikk helt fint.

Så jeg trodde alt var ok, men så mens den sto på og jeg var vekke fra maskinen en stund så begynte Windows å installere drivere for disken..

Jeg gikk å sjekket å der var det skjedd, disken kommer ikke opp i windows, den kommer opp på enhetsbehandling men ikke opp i diskbehandling. Når jeg slår på disken så hører jeg den starter opp, men det høres ut som at den sliter litt med å finne/søke.. Jeg har mistanker om at hode som leser er skadet. Windows vet at den er koblet til men den kommer som sagt ikke opp.

Er det noe jeg kan gjøre? Jeg har tatt den ut av omslaget og skal prøve å sette den inn i en vanlig pc, men hvis ikke det fungerer? Er eneste mulighet å sende den til IBAS eller noe? Hvor mye eventuelly tror dere det koster?

Har sett på nettet litt å sånt, og noen skrur opp harddisken, men det er vel ikke å anbefale?

Edit: Det er snakk om en Western Digital Mybook 500GB

Endret av Grizzler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min egen 1.5 TB Seagate falt fra skrivebordet mitt for ikke så lenge siden. Den var bare 3mnd gammel :(

Full historie:

Jeg hadde fått meg ny datastol som hadde 'åpning' mellom rygge og lenene. Da jeg var ferdig med å game trakk jeg stolen bakover og headset ledningen hadde satt seg fast i lenet. Ledningen strammet seg og den lå rundt min ekst. HDD på skrivebordet.

Harddisken har alltid laget lyder men etter fallet har den til tider laget mer lyder enn den antakeligvis burte. Har ikke hatt 'click of death' enda heldigvis, men den har nok ikke så lang levetid som den burde hatt.

Fikk også problemet med at Windows fant feil type enhet en gang jeg ved et uhell tok strømmen til harddisken når PC'en sto i sleep. Gå inn og avinstaller driveren til harddisken og la windows intallere den på nytt.

Lenke til kommentar

Ah, den var litt lei. Husk å ta backup av det viktigste på disken din, selv om den fungerer nå så er det ikke sikkert den gjør det for lenge, sånn som det skjedde med min...

Men, har prøvd å resintallert driver.. men det hjelper ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...