Kleivis Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Som overskriften sier lurer eg på om eg må koble til acces punktet med kabel? Har nettopp kjøpt en jensen router som skal brukes som acces punkt. Problemet er at eg kun har EN kabel som går fra husværten oppe og ned hit, og den må gå i tv dekoderen. Kan selvølgelig koble til via trådløst her i stua som kabelen kommer ned, men eg har også en stasjonær på andre siden av leiligheten som eg vil ha på nett. Hadde vært svært gunstig om eg kunne feks plassert Jensen routeren midt i leiligheten så eg får forlenget det trådløse signalet til andre enden. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Som overskriften sier lurer eg på om eg må koble til acces punktet med kabel? Har nettopp kjøpt en jensen router som skal brukes som acces punkt. Problemet er at eg kun har EN kabel som går fra husværten oppe og ned hit, og den må gå i tv dekoderen. Kan selvølgelig koble til via trådløst her i stua som kabelen kommer ned, men eg har også en stasjonær på andre siden av leiligheten som eg vil ha på nett. Hadde vært svært gunstig om eg kunne feks plassert Jensen routeren midt i leiligheten så eg får forlenget det trådløse signalet til andre enden. Det kan hende du kan kjøpe en billig switch og sette opp den ved tv'n, de koster en slikk og ingenting nå for tiden. (Mulig jeg ikke forsto spørsmålet.) Nå har de Jensen Routerene bra dekning så du skal ikke se bort fra at du bare kan sette den ved tv'n istedenfor. Naboen min har en Airlink 59300 og jeg tar glatt inn den over 100meter unna og gjennom 2 yttervegger og en innervegg. Endret 19. mars 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Ja, men eg kan ikke bruke den nettverkskabelen som går i dekoderen. Prøvde å bruke den på routeren isted og deretter en ny kabel fra router til tv dekoder, men da fikk eg ikke inn tv. Og siden det er den eneste kabelen som kommer ned hit må eg nesten finne på noe annet. :S Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Ok jeg skjønte tydeligvis ikke spørsmålet. Du har en kabel til dekoder, så langt henger jeg med. Men hva skal du med den trådløse routeren? Og hvor hadde du tenkt å koble den hvis du ikke kan bruke kabelen som går til dekoderen? Lenke til kommentar
Kurtis Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Jeg har lurt litt på det samme som TS, da jeg har et lignende problem, minus kabel til dekoderen. I tillegg til kabelen han får ned til tv'en, så har han også (kun i stua) tilgang på det trådløse signalet fra huseier. Det han lurer på (som jeg forstår det) er om han kan bruke det trådløse signalet til å gi liv i aksesspunktet sitt (Jensen-routeren), så han kan enten: a) koble seg på aksesspunktet med kabel fra stasjonær, eller: b) få et komplett trådløst signal i leiligheten, som dekker mer av leiligheten enn bare stua. Endret 19. mars 2010 av Kurtis Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg har lurt litt på det samme som TS, da jeg har et lignende problem, minus kabel til dekoderen. I tillegg til kabelen han får ned til tv'en, så har han også (kun i stua) tilgang på det trådløse signalet fra huseier. Det han lurer på (som jeg forstår det) er om han kan bruke det trådløse signalet til å gi liv i aksesspunktet sitt (Jensen-routeren), så han kan enten: a) koble seg på aksesspunktet med kabel fra stasjonær, eller: b) få et komplett trådløst signal i leiligheten, som dekker mer av leiligheten enn bare stua. Det er mulig å sette opp en wireless repeater som funker slik du beskriver ja. Om den Jensen boksen klarer det kan jeg ikke svare på pr nu. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Noe sånt som denne Linksys WRE54G Trådløs Signalforsterker vil kunne funke bra. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Noe sånt som denne Linksys WRE54G Trådløs Signalforsterker vil kunne funke bra. Den kabel som går til dekoder, er den en del av et "alt i ett" opplegg? Tv via nettverk greie.. Du skulle nesten ha spurt spørsmålet før du kjøpte utstyret Men å bruke trådløs Ap til AP går ,men begge enhetene må støtte den type nettverk. Hvordna koblet du Jensen til dekoderen, hvilke porter og innstillinger? Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Ja, eg vil ha det akkurat sånn som Kurtis beskriver! Den kabelen som kommer ned er del av et altibox opplegg fra Lyse ja. Når eg koblet til routeren til dekoderen, gjorde eg ikke noe annet enn å koble den til port 4 på jensen. Dama i butikken mente at eg kunne få til det eg ville med den routeren, men viss eg ikke fikk det til så kunne eg komme tilbake og få pengene igjen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Du må inn med en kabelsplitter, da kjører du TV-en som i dag og datanettverket i den andre: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=116575 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå