Techpoint Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Noen her som har prøvd denne, og kan si litt om plassen i kupeen ? Har testa litt forskjellige varebiler i denne størrelsen og må innrømme at de er nok litt for små for meg, men er ingen forhandlere her i nærheten som har en stående som jeg kan teste. Så har du testa en, kom gjerne med en tilbakemelding, samt hvor høy du er. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Forsøkte da jeg byttet bil for 1 år siden. Nettingveggen kom veldig langt frem og sittestillingen var like ubehagelig som i den forrige bilen min, Opel Zafira vare (2006). Kun 1.75 høy, kona satt godt, men hun er under 1.60. Jeg vurderte aldri å flytte på veggen som jeg har sett noen gjør, i og med at det kan bli mye avgifter om det oppdages. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Da tror jeg at jeg dropper den bilen ja, hehehe... Jeg er jo 193cm Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Alternativt kan du jo kanskje prøve den nye Transporteren. Den har jo fått en ansiktsløftning og ser faktisk ikke så aller værst ut. Den har også vesentlig bedre plass i kupeen og setet kan legges og justeres overaskende langt bakover. 2.0 140HK'eren med 4Motion tror jeg er en flottkombinasjon. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Alternativt kan du jo kanskje prøve den nye Transporteren. Den har jo fått en ansiktsløftning og ser faktisk ikke så aller værst ut. Den har også vesentlig bedre plass i kupeen og setet kan legges og justeres overaskende langt bakover. 2.0 140HK'eren med 4Motion tror jeg er en flottkombinasjon. 4 motion er for dyr, men fwd'en er under vurdering ja. De som jeg har plass i og har en god sittestilling i av slike kassebiler er Mercedes Vito, Opel vivaro (o.l.) og VW Transporter. At man kan legge setet i en VW transporter skyldes nok i såfall at det er montert komfortvegg, har prøvd den med og uten slik vegg og er stor forskjell, hehe. Men det er prisen som har fått meg til å se etter litt andre mindre biler også, men slike pizzaracere er uaktuelle da de i stor grad utgjør en helserisiko for rygg og nakke i følge ergoterapauter og kiropraktorer, og etter hva jeg har erfart selv så stemmer dette. Prisen på en Transporter er f.eks 5998,- pr mnd, mens den er 3900,- på en S-Max. (leasing) Men hjelper lite med billigere bil om man ikke får plass, hehe.. Hadde egentlig krav om 4 hjulstrekk, men har droppet dette pga det snevre utvalget av biler, og at samtlige av de kostet greit over 400 000,- som varebil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå