NorvegianDad Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hei! Etter en fullstendig datakrasj fikk jeg installert Vista fra en CD jeg fikk av butikken jeg kjøpte laptopen hos. Men nå får jeg ikke aktivert den! Har lest meg litt opp på OEM og forstår det slik at jeg skal ha en "acer-nøkkel" men hvorfor i HEL**** følger ikke den med PCen da? Har lastet ned eRecovery fra Acer.com, men det slettes rett etter det er installert. Dvs jeg installerer, får beskjed at det gikk bra, men når jeg skal starte programmet fins det ikke på maskinen. Så hvordan få Vista aktivert? Acer 5920G Vista Home Premium. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Klistremerke under maskinen. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Har tastet den inn mer enn et par ganger... Får beskjed den invalid fordi den allerede er i bruk, flott det! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Velg å aktivere over telefon. Da vil lisensen flyttes over til den "nye" maskinen. Grunnen til at den sier at den er i bruk er at en maskinvare-id er knyttet til den allerede. Å aktivere over telefon ordnet dette. Endret 21. mars 2010 av TCi Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Snakket med MS idag på telefon, det var visst noe problemer med produktnøkkelen min, han jeg snakket med "fant" den ikke i systemet, så jeg må sende inn bilde av klistremerket og kopi av kvitteringen hvis jeg fremdeles hadde den. Synes det var ganske rart, men får no håpe at det ordener seg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Virker veldig rart at han ikke fant den. Vil tippe at det hele er en skrivefeil. Når man får varsel om at koden er i bruk har den blitt lastet opp på nettet i lag med maskinvare-id. Finnes ingen annen grunn til det som jeg kan forstå. Håper det ordner seg etter hvert. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Endte med bestilling av W7, MS ville ikke gi meg nøkkel, Acer vil ha 720 kr for en recovery CD.. Kjipe J****** Og det pga en software feil.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 En grunn til at det er lurt å faktisk ta seg tid til å lage de recovery CD/DVD platene du får spørsmål om når du setter opp pcen for første gang.... Det er jo ikke Acer sin skyld eller MS sin skyld at du ikke gadd å gjøre en liten jobb selv. Så hadde du sluppet disse problemene. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Selvfølgelig er det lurt å gjøre sånne ting, men det bør ikke være nødvendig for å få maskinen til å fungerere igjen. Dersom jeg vil ha datamaskinen tilbake til en tilstand som er lik den dagen jeg lagde en Rec CD, så skal jeg ikke legge den byrden på Acer. Sjansen for at en brent CD overlever 2-? år uten å bli ødelagt eller rotet vekk er også til stede. Når jeg kjøper en datamaskin med gitt programvare på og den krasjer, bør den kunne startes opp igjen, dersom jeg får tak i nødvendig programvare. Jeg fikk skaffet en original Vista DVD, uten ny produktnøkkel. Men i dette tilfellet hvor min nøkkel ikke blir funnet gyldig, så kommer jeg ikke så langt. Og da skal Acer ta seg til godt å prøve å selge meg en Revovery CD til en OVERPRIS til 700 kr? Her kunne de gitt en mye bedre kundeservice med f.eks levere med Rec CD, selge Rec CD til en overkommelig pris, ha den tilgjengelig for nedlasting eller en avtale med MS om å ha mulighet til å ordne opp i problemer med produktnøkkelen. Sikkert mye de kunne gjort bedre og derfor synes jeg spesielt Acer har ytt dårlig kundeservie. MS har helt sikkert en mulighet for å ordne opp i dette, det er da tross alt deres programvare som jeg har betalt for når jeg kjøpte datamaskinen, ergo de får ikke en stjerne i boken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå