Gå til innhold

Hvorfor så høy temperatur med xp 2500 barton?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettop kjøpt meg en athlon xp 2500 barton prosessor.

etter at jeg installerte den i maskinen min: Asus a7v333 hovedkort, 768 mb ddr ram i stk 256 mb twin mos, en stk 512 mb samsung. Begge 266 mhz. MSI geforce 4 ti 4400. western digital caviar 80 gb hd disk. plextor 48x brenner. alle sier at denne cpuen holder en lav temperatur. Men etter at jeg byttet den med min xp 1800 palomino har gradene økt med 20. fra 52-70. Er dette som står i biosen vertfall. Har en silent twin cpu ribbe. Får også ny ram på tirsdag 333mhz som skal passe bedre til min cpu. Hva kan det skyldes at gradene har gått opp??? :shrug: .

Vær snill og hjelp meg med dette problemet for jeg synes det er litt vel høy temperatur på en uklokket barton prosessor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var høy temperatur ja. VARMEUTVIKLINGEN på denne skal være lav, men hvilken temperatur du får er helt avhengig av hvilken kjøler du bruker. (Temperatur og varmeutvikling er ikke det samme selv om enkelte forveksler disse. Med det samme vi er inne på ordbruk så er "grader" en benevning på vinkel, ikke temperatur)

Hvilken kjøler bruker du?

Hvilken spenning kjører du CPU'en med?

Lenke til kommentar

Jeg har en silent twin kjøler til min prosessor. Den skal visst være ganske bra. Men jeg lurer på om den helt passer til hovedkortet mitt for under installasjon av cpu kjølner skal jo festepunktet være på høyre side. Mens på mitt hovedkort må jeg feste denne kjølneren til venstre. Nå bruker jeg en drit kjøplepasta til 25 kroner. Noen som har andre alternativer til cpu kjøleribbe og kjøle krem?

Lenke til kommentar
......Men etter at jeg byttet den med min xp 1800 palomino har gradene økt med 20. fra 52-70. Er dette som står i biosen vertfall. Har en silent twin cpu ribbe. ......Hva kan det skyldes at gradene har gått opp??? :shrug: .

Vær snill og hjelp meg med dette problemet for jeg synes det er litt vel høy temperatur på en uklokket barton prosessor.

1. Dårlig kontakt mellom CPU og kjøler (tips, bruk minst mulig kjølepasta).

2. Overklokket CPU.

3. For høy spenning på CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...