janingar Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hei! Sliter litt med en eldre Fujitsu-Siemens Scalero 600 som ikke vil starte opp i det hele tatt. Fikk vite at den oppførte seg litt merkelig først. Nå kommer den ikke lenger enn til BIOS og begynner å pipe med lange pip, uten noen variasjon. Regner med at dette er en feilkode for et eller annet som har feilet, men klarer ikke finne ut hva. Har søkt litt rundt på nett, men selv ikke på hjemmesidene til Fujitsu-Siemens finner jeg noe informasjon. Finner en maual, men den beskriver ikke feilkodene Noen som vet hva den betyr? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Vanskelig å si, men hvis den piper med jevne mellomrom uten stans kan det dreie seg om problemer med minnet. Prøv å ta ut en minne modul og start så PCen. Du kan også prøve å ta ut alt minnet og starte den for å sjekke om pip koden er den samme. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Har du søkt på Google med post error Codes ? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Akkurat de søkeordene har jeg ikke prøvd nei, skal huske det. Uansett er jeg ganske sikker på at jeg fant løsningen. De jeg skulle fikse PC'en for hadde visst først hatt den på et PC-verksted. Da jeg tok ut harddisken og koblet den til en annen PC som en ekstern disk fant jeg ut at de tullingene tydligvis hadde sletta Windows.. fant kun igjen personlige dokumenter. Så de pipene indikerte nok at PC'en ikke fant OS. Imidlertid så bestemte de seg for å kjøpe ny PC så da er den saken ute av verden Takk for alle svar! Endret 20. mars 2010 av janingar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå