roffeldoffl Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hei! Jeg har gått Årsstudium i Psykologi i Oslo, jeg har tenkt å søke meg inn på Profesjon neste år. Jeg klarte å stryke i Ex.phil(lol) og fikk en C i PSY-1000, derfor hadde jeg planer om å ta opp disse 2 fagene neste år og gå Årsstudium om igjen. Jeg lurte på om jeg fortsatt fikk samme sum Stipend og lån eller om jeg bare fikk feks 60%? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Tar du 30 poeng så får du samme sum utbetalt, stryken din kostet penger siden du ikke fikk omgjort like mye lån til stipend. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 War skrev (På 19.3.2010 den 12.51): Tar du 30 poeng så får du samme sum utbetalt, stryken din kostet penger siden du ikke fikk omgjort like mye lån til stipend. Huh? Han har da ikke rett på studielån for å ta et fag mer enn en gang, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Kjenner en som tok samme året 3 ganger, da satte lånekassen ned foten og sa at han måtte ta 60 poeng før han fikk stipend igjen. Ikke pga at han tok det samme, men pga han ikke fikk noen poeng. Skulle da gå 1 gang, blir som å stryke i et fag og ta hele året på nytt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Jeg er temmelig sikker på at du bare får studielån for det samme faget (eller eventuelt overlappende fag fra sammme utdanningsinstitusjon) én gang. Endret 19. mars 2010 av Herr Brun Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Han søkte på realfagskurs 30 poeng i 05,06,08 , fikk for alle gangene. Hva reglen er står sikkert på siden til lanekassen. Lenke til kommentar
Justtried Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Reglene er vel noe sånt som at du må ta 30 studiepoeng i semesteret for å få stipend. Hva du studerer er irrelevant i forhold til hvor mye lån du får, men hvis det går 3(?) år uten at du tar poeng vil lånekassa slutte å gi deg lån. Et alternativ kan være å finne deg noen enkle fag å ta ved siden av for å bare få en ståkarakter og dermed slipper å stresse med for lite studiepoeng (f.eks. AST1100 har jeg hørt skal være et av de enkleste emnene på UiO) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå