DArntsen Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg skal følge et utbyggingsprosjekt over 6 måneder. Jeg skal ta stillbilder dag for dag og sette dette sammen til en film hvor man ser utviklingen i prosjektet. Jeg har montert stativet fast. Panoramabilde som skal brukes er sammensatt av tre bilder, dette for å dekke hele området som skal følges. Jeg bruker Adobe Elements til dette og ser at sammensettingen av bildene (til panorame) ikke blir lik i programmet. Jeg er derfor avhengig av å justere (rette/vri) og beskjære hvert enkelt panorama i serien slik at de kan "ligge rett oppå hverandre". Er det noen som har noen gode tips til hvordan dette kan gjøres? jeg bruker som sagt Elements. Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 1. ta bildene du skal ta (3 hver dag) 2. sy de sammen i photoshop (ikke crop ennå), og lagre 3. når du har alle bildene klare så kan du hente inn bildene fra "Fil->Scripts->Load files into stack..." (heter så i CS3), eller du kan bruke photomerge, men slå av blending'en. Bildene bør bli tilnærmet riktig posisjonert på den måten. 4. Nå kan du Crop'e bildene, og lagre de hver for seg. Tungvint måte om du da har 180x3 bilder, men du kan jo prøve å lage en action og droplet for de ulike jobbene som gjør det for deg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå