tcp Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hva er egentlig forskjellen på brutto og netto innhold i en matvare ? for.eks møvenpick is har nettoinnhold 540 gr (900 ml) Vil det da si at innholdet uten innpakning er 540 gram og 900 ml (altså den man kan spise)? Det står at 100 gram er 300 kcal, vil det da si at det er 1620 kalorier i den lille boksen ? I såfall så er det myyyyyyye kalorier i den isen ? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Mest sannsynlig så er det nok så mange kalorier, ja. Det er mye sukker vet du. Nettovekt er vekten av innholdet uten innpakning. Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Har tenkt på det samme med kyllingvinger. Hvor netto innhold er 500g og x antal kalorier. Vil det være like mange kalorier hvis man skjærer kjøttet av beinet og sitter igjen med 250g kjøtt? Eller er kaloriene iberegnet beinene også? Er vel de færreste av oss som spiser beina også Endret 19. mars 2010 av Parashurama Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hehe. Det var ikke et dumt spørsmål. Jeg kan faktisk ikke svare deg. Du burde nesten sende mail til produsenten å høre, synes jeg Jeg bruker jo benene til å koke kraft, så jeg spiser de indirekte? Haha. Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hehe, ja kanskje jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Da fikk jeg endelig skrevet en mail til Prior hvor de svarer: "Alle slike tall er oppgitt for spiselig matvare, det betyr at bena ikke er med i beregningen. Dette vil her si at står det 240 kcal pr 100 g, så er det 240 kcal pr 100 g kjøtt. Så da er det bare å gange opp med antall gram kjøtt, for å finne ut total mengde kcal i det man spiser." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå