Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC med Win7 64-bit fryser opp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kan starte med å si at jeg frem til onsdag, 17.03.2010, har hatt PCen min i 2 år uten problemer i det hele tatt (bare noen bluescreens her og der).

 

Jeg har tidligere hatt Vista 64-bit.

 

Men på onsdag begynte PC'en å oppføre seg merkelig, den startet helt fint, alle oppstarts programmer startet som normalt. Men jeg klarte ikke å gjøre noe, trykket jeg på startmeny, høyreklikket (samme hvor) og andre aktiviteter, så frøs maskinen seg.

 

Prøvde å starte den i safemode, uten hjelp. Den stoppet på crcdisk under loadingen.

 

Så jeg tenkte jeg skulle formatere PC'en, noe jeg ikke hadde gjort på 2 år. Så jeg anskaffet meg Win7 64-bit (som er kjøpt og er ekte, så klart).

 

Installeringen gikk fint, ingen problemer der, og til glede; Jeg kunne bevege meg rundt i windows uten problemer!

 

Men denne gledestanken var kortvarig. Med en gang jeg startet opp flere programmer samtidig, som feks msn, spotify, firefox og ventrilo, så frøs maskinen seg igjen, men denne gang hakket også lyden. Jeg måtte force restart, og det skjedde igjen, og igjen, og igjen...

 

Jeg formaterte PCen igjen, laget et annet oppsett på partisjonene osv. Fungerte ikke dette heller. Frysingen skjer fremdeles.

 

Jeg kjørte memtest i natt, og den står på 93% pass og står at testen var "Successful" kan ikke helt se at 93% pass er successful :p

 

Men problemet er der fortsatt.

 

Når jeg kommer hjem fra jobb i 17-tiden, tenkte jeg skal kjøre harddisk test, har 2 x 500GB Western Digital. Skal også ta ut én og én rambrikke, for å teste dette, selv om memtest gir meg 93% Success.

 

Men jeg lager denne tråden for at dere kan komme med innspill på hva som er verdt å teste, evt hva som kan være problemet.

 

Dxdiag kommer også :)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...