Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny OS, men dataen restarter hver gang den prøver å starte os.

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Tenkte jeg skulle prøve å få liv i en litt gammel gamerpc jeg har stående her, men det var lettere sagt enn gjort! Pc'n hadde XP fra før av. og den fungerer stort sett greit (booter iallefall) Men tenkte jeg skulle legge inn win7..

SPECS:

MSI P965 Neo Broaadwater W7234IMS

Intel Core 2 duo 6600 @ 2,40ghz

Corsair 4gb DDR2 667

Seagate baccacuda 7200 500GB

+ en random IDE-hd

Gainward GeForce GTS250 1GB

(vet rimelig sikkert at disse komponentene fungerer fint!)

Første problemet som oppsto var at ingen harddisker eller cdrom kommer opp på bootscreen (IDE Primary master osv osv) men kommer derimot opp under JMicron IDE/SATA RAID Driver på "neste side" (Mulig det skal, og bestandig har vært sånn.) Og det virker da som om den drivern overkjører biosbootprioritysettings..da jeg har satt cdrom'n øverst. og HDD på nr2, og den likevel booter xp.

Fant ingen vei rundt, så tilslutt dro jeg ut seagatedisken og prøvde å innstallere win7 på idedisken. Gikk smertefritt, helt til første reboot. Rett etter at JMicron ide-sataraid finner disken, og den da skal begynne å boote, restarter pc'n! Utrolig irriterende:p

Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan skifte bootpriority via JMicrondriveren. Evt hvordan jeg får opp diskene/cdrom'n på "første side" av bootscreen under IDE Primary Master osv...

på forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og hopp!

Tenkte jeg skulle prøve å få liv i en litt gammel gamerpc jeg har stående her, men det var lettere sagt enn gjort! Pc'n hadde XP fra før av. og den fungerer stort sett greit (booter iallefall) Men tenkte jeg skulle legge inn win7..

SPECS:

MSI P965 Neo Broaadwater W7234IMS

Intel Core 2 duo 6600 @ 2,40ghz

Corsair 4gb DDR2 667

Seagate baccacuda 7200 500GB

+ en random IDE-hd

Gainward GeForce GTS250 1GB

(vet rimelig sikkert at disse komponentene fungerer fint!)

Første problemet som oppsto var at ingen harddisker eller cdrom kommer opp på bootscreen (IDE Primary master osv osv) men kommer derimot opp under JMicron IDE/SATA RAID Driver på "neste side" (Mulig det skal, og bestandig har vært sånn.) Og det virker da som om den drivern overkjører biosbootprioritysettings..da jeg har satt cdrom'n øverst. og HDD på nr2, og den likevel booter xp.

Fant ingen vei rundt, så tilslutt dro jeg ut seagatedisken og prøvde å innstallere win7 på idedisken. Gikk smertefritt, helt til første reboot. Rett etter at JMicron ide-sataraid finner disken, og den da skal begynne å boote, restarter pc'n! Utrolig irriterende:p

Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan skifte bootpriority via JMicrondriveren. Evt hvordan jeg får opp diskene/cdrom'n på "første side" av bootscreen under IDE Primary Master osv...

på forhånd takk ;)

Jeg tipper at du trenger å manuelt legge inn drivere til dette Jmicron kortet under innstallasjonen. Når innstallasjonen ber om 3'djeparts drivere.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...