sixx Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 På VG nett i dag så jeg overskrifta var "Norskspråklige elever kan bli i mindretall". Da tenker jeg, hvor går grensen for hva vi skal finne oss i? Jeg mener at minoritetsspråklige elever bør reguleres. Jeg mener at dette også påvirker, og muligens gjenspeiler samfunnet ellers. Når minoritetsspråklige tar over for norskspråklige synes jeg dette har gått alt for langt! Jeg synes det er på tide at politikerne begynner og diskutere dette temaet med en gang! Den norske grunnskolen skal ikke "styres" av minoritetsnordmenn. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Og hvorfor er det så ille at det er flere minoritets barn på noen skoler? Du er klar over at hadde dette vært på landsbasis så hadde det kanskje vært en/to skoler i Bergen, Kristiansand og kanskje Trondheim som har en større andel med mionoritetsbarn, resten av skolene hadde hatt 90/95% andel av norske skolebarn. Det er bare i Oslo hvor dette er tilfellet. Og det er jo fordi utlendinger bosetter seg som regel i større byer. Er du redd for at utlendinger skal overta Norge eller noe sånt tull? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg er ikke redd for at de skal ta over Norge nei. Men jeg sier at dette må reguleres på en eller annen måte. Jeg synes ikke det er veldig positivt å ha så mange utlendinger med forskjellig bakgrunn og kultur på en Norsk skole. Å ja, hvis det hadde vært på landsbasis så er det sikkert en annen sak. Men slik er det ikke! Det er foreløpig kun i Oslo saken er så stor. JEg vet ikke hvordan det er i resten av landet, men jeg tviler sterkt på at noen andre storbyer har den samme statistikken. Så det handler om Oslo i første runde, men jeg synes dette er et prinsipp uansett hvor man befinner seg. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Nå man vi faen meg stenge grensene snart. Norge må holdes norsk(Kulturmessig ja, ikke etnisk rensing!), norsk kultur vil jo forsvinne når innvandrerbarn ikke integreres med norske barn. Jeg synes store deler av norsk kultur bør bestå i nettopp Norge. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hva er igjen av norsk kultur når man hører på rock, rap, hip hop, ser James Bond filmer, spiser kebab og drar på McDonalds? Norsk kultur er å høre på felemusikk, se på Norske filmer som fjols til fjells i svart-hvitt og spise smalahove.. Det er ikke etisk forsvarlig å stenge grensene, men ja, jeg ønsker at færre skal komme inn hvert år og jeg ønsker at innvandrere skal bosette seg over hele landet. Ikke bare Oslo Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Jeg synes det er bra at det er så mange innvandrere som går på skolen, jeg! Edit: CAPSLEIF Endret 19. mars 2010 av boffeeen Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det er ikke et problem i seg selv at det er mange minoritetsspråklige elever, men det bør finnes en løsning som gjør at det blir en jevnere fordeling. Ingen er tjent med "norske" og "utenlandske" skoler. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Er du redd for at utlendinger skal overta Norge eller noe sånt tull?Oslostan er allerede et tapt område. Faren er at vi vil få en balkanisering med krig mellom Oslostan og restnorge om naturressursene som Norge idag har. Ellers ser vi jo allerede i Oslostan at mange muslimske menn stadig trakkasere eller antaster kvinner som ikke har heldekkende fangedrakt eller som beveger seg i offentlig rom uten "eier". Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg synes det er bra at det er så mange innvandrere som går på skolen, jeg!Noen innvandrere er bra og nødvendig, men mener du virkelig det er bra med skoler hvor det maks er én etnisk nordmann per klasse? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Dog så vil jeg heller ha det enn at ingen innvandrer barn tar utdannelse Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg synes det er bra at det er så mange innvandrere som går på skolen, jeg!Noen innvandrere er bra og nødvendig, men mener du virkelig det er bra med skoler hvor det maks er én etnisk nordmann per klasse? Du har vel et poeng. Antallet innvandrere i skolen er ikke problemet; det er det at de ofte går på de samme skolene. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 En for høy andel ikke-norske elever skaper problemer for intrigeringen, og man skaper et skille mellom skoler med høy andel minoritets elever og de som ikke har det. På lengre sikt så skaper dette problemer for begge parter, ingen er tjent med dette. Litt mer restriktive på hvem vi slipper inn i Norge med en kombinasjon av at man skal redusere antall nye som bosette seg i Oslo, en mer jevnere fordeling rundt om i landet, så langt det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 De jeg kjenner med barn bor allerede utenfor eller har flyttet ut av Oslo for at barna skal få gå på en norsk skole. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 De jeg kjenner med barn bor allerede utenfor eller har flyttet ut av Oslo for at barna skal få gå på en norsk skole. Her ligger også litt av problemet. Man får en ond sirkel, hvor flere minoritetsspråklige gir færre norskspråklige, som igjen gir flere minoritetsspråklige. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 De skyldige burde få en siste kjøretur i sine skuddsikre biler til Akershus festning. Lenke til kommentar
Aukan Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 De skyldige burde få en siste kjøretur i sine skuddsikre biler til Akershus festning. ja fysj, de som har tatt inn mennesker i nød, da spes. barn til landet bør skytes.. helt logisk og rettferdig. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Barn ja, enslige unge somaliere som ikke kan identifisere seg og er egentlig oppe i 25års alderen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 ja fysj, de som har tatt inn mennesker i nød, da spes. barn til landet bør skytes.. helt logisk og rettferdig.Vi har ingen ordning for å slippe noen innn i Norge pga nød, det vi har er en ordning med politisk asyl. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hva er igjen av norsk kultur når man hører på rock, rap, hip hop, ser James Bond filmer, spiser kebab og drar på McDonalds? Masse, kultur er mer enn mat og underholdning. Jeg kan nevne en særegen tillit til hverandre og til staten, en dugnadsmentalitet, likestilling, demokrati, menneskerrettigheter og verdens kanskje mest innholdsrike velferdsstat. Mye av dette er selvfølgelig ikke særegent norsk, men fremdeles milevis unna kulturen til store sett alle ikke-vestlige innvandrere. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Noen innvandrere er bra og nødvendig Varför? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå