Gå til innhold

Jobbmuligheter som eiendomsmegler

Anbefalte innlegg

Yo!

Det ser ut til at jeg blir eiendomsmegler når jeg blir stor. Har ikke helt bestemt meg ennå, men mest sannsynlig blir det til det.

Jeg lurer på om det er muligheter for å jobbe som eiendomsmegler i utlandet, eller om det veldig vrient å få seg jobb ute?

Jeg er veldig lei av klimaet i Norge, og planlegger å flytte ut om noen år. Når jeg er ferdig med skolen.

Er det noen som har noe greie på dette? Blir meglerne som oftest sittende i Norge til de er drittleie og flytter ut som pensjonister, eller er det mulig å få seg en jobb i sydligere strøk som nyutdannet?

Takker for svar

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Yo!

Det ser ut til at jeg blir eiendomsmegler når jeg blir stor. Har ikke helt bestemt meg ennå, men mest sannsynlig blir det til det.

Jeg lurer på om det er muligheter for å jobbe som eiendomsmegler i utlandet, eller om det veldig vrient å få seg jobb ute?

Jeg er veldig lei av klimaet i Norge, og planlegger å flytte ut om noen år. Når jeg er ferdig med skolen.

Er det noen som har noe greie på dette? Blir meglerne som oftest sittende i Norge til de er drittleie og flytter ut som pensjonister, eller er det mulig å få seg en jobb i sydligere strøk som nyutdannet?

Takker for svar

Vil anta at det er mulig, men at du må søke om autoriasjon og evt. ta noen eksamener. Blir ikke helt det samme, men jeg kjenner en amerikaner som er utdannet eiendomsmegler i en stat, for å kunne jobbe i andre stater måtte hun ta nye eksamener og få ny autoriasjon for hver stat - tipper det må være noe av de samme reglene hvis man beveger seg utenlands. Det er i hvert fall mulig i Norge virker det som; http://www.studereiutlandet.no/eiendomsmegler___699__.html

Lenke til kommentar

Eiendomsmeklar er vel eit av dei yrkene som det kanskje kan være vanskeligast å lykkast med i utlandet.

Dei fleste andre land har heilt andre reglar og system for salg av eigendom. Så det du lærer om norske hus, om salg av eigendomar og det norske lovverket ellers vil ha lite eller ingen verdi i andre land.

Dersom du vil bli eigendomsmeklar og jobbe i utlandet så vil eg tru at det er ein stor fordel å også ta utdanninga i det landet du vil jobbe i slik at du lærer det lokale lovverket.

Dersom du skal utdanne deg i norge og deretter flytte til utlandet for å jobbe så er det nok betre å sattse på ei meir internasjonal utdanning, å studere medisin, teknologi, design, geologi og liknande er eksempel på utdanningslinjer som ikkje forandrer seg nemneverdig i dei forskjellige landa.

Utdanninger innan lovverk, sosialstudier og liknande er litt for spesifikt for norge til at du berre kan gå rett inn i ein jobb i utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...