nilsh Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Heisann! Jeg har fra gammelt av en del bat-programmer (for søk etter error i ulike logger) som kjøres på en server. Jeg kobler til denne via remote desktop. Vi har nå fått opp et nytt miljø. Jeg er derfor veldig interessert i å få lagd slike bat-programmer her også. Problemet er at det nye miljøet nåes på en annen måte. Jeg bruker her et lokalt image som kjøres gjennom VMware player. I dette imaget er det diverse verktøy som kobler seg opp og jobber mot den nye serveren. Mitt spørsmål er da: Hvordan finne ut hvordan jeg skal linke i koden i bat-programmene for å nå loggene i det nye miljøet..? Tips og hint taes i mot med stoooor takk! Lenke til kommentar
wsp Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Uten å være tankeleser så er det en smule vanskelig å vite hvordan de der skriptene dine ser ut og hvordan du ser for deg dette. Men du ønsker å kjøre et skript fra en server som skal aksessere en annen? Eller ønsker du å starte et skript på en annen server? At du starter et skript fra en virtuell maskin har mindre betydning. Virtuelle maskiner er å betrakte som fysiske maskiner og behandles derfor likt. Her er et par eksempler på hvordan gjøre ting mot en annen server: dir \\server2\c$ net view \\server2 Lars Lenke til kommentar
nilsh Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Uten å være tankeleser så er det en smule vanskelig å vite hvordan de der skriptene dine ser ut og hvordan du ser for deg dette. Men du ønsker å kjøre et skript fra en server som skal aksessere en annen? Eller ønsker du å starte et skript på en annen server? At du starter et skript fra en virtuell maskin har mindre betydning. Virtuelle maskiner er å betrakte som fysiske maskiner og behandles derfor likt. Her er et par eksempler på hvordan gjøre ting mot en annen server: dir \\server2\c$ net view \\server2 Lars Hm, imaget med scriptene ligger på min lokale bærbar. Ønsket var å få scriptene til å søke i filstruktur og filer på en server. Stien det skal søkes på ligger lagret i scriptene i formatet "set bslogspath=C:\logger_test" Hvis dat hadde vært så enkelt som å bare skrive noe sånt som "set bslogspath=\\server\mappe\mappe\*" hadde jo det vært fantastisk! Lenke til kommentar
wsp Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hm, imaget med scriptene ligger på min lokale bærbar. Ønsket var å få scriptene til å søke i filstruktur og filer på en server. Stien det skal søkes på ligger lagret i scriptene i formatet "set bslogspath=C:\logger_test" Hvis dat hadde vært så enkelt som å bare skrive noe sånt som "set bslogspath=\\server\mappe\mappe\*" hadde jo det vært fantastisk! Variabler kan inneholde hva som helst, men om applikasjonen som skal lese den støtter UNC-pather har man ingen garanti for. Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå