Gå til innhold

Slik blir Windows 7 SP1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da en uvanlig defensiv holdning? Mener de virkelig win7 ikke har forbedringspotensial?

AtW

De er vel mer av oppfatningen at det er oppgaven til Windows 8. Sikkert greit at de prioriterer neste generasjon fremfor å utvikle nye funksjoner gratis for Windows 7.

Lenke til kommentar

Om dette er riktig er det bra for MS.

Min erfaring derimot er at de fleste større bedrifter kjører XP og kommer nok til å fortsette noen år til.

Har nettopp oppgradert 2 PCer på jobben til AMD Phenom II X4 965 og Intel SSD og har installert Windows 7 pro./64 på disse. Så langt har ting gått, jeg har fått over nesten alle programmene uten problemer.

Problemene er drivere, mange hardware-leverandører sitter og venter, jeg forstår dem, de har jo tross alt måttet lage drivere for 5x2 MS OS de siste 10 årene (32 og 64 bit) ! og er drittlei fokus på drivere og ikke produkter.

Et eksempel er Xerox Phaser 6110N, den fantes ikke i W7 og etter å ha prøvd alle 64b driverene fra Xerox (W7 ville ikke ha dem, bra det iallfall) ble til slutt løsningen å oppdatere skriverlisten fra MS, da fant jeg den.

Skal jeg gi MS en terning må det bli 5:

Pluss for stabilitet og at de fleste programmer fra W2000/XP fungerer bra

Minus for at XP-programmer som tidligere hadde en "høyreklikk meny" ikke lenger har det uten å få fatt i ny programversjon, de irriterende "Publisher warning" meldingene hver gang jeg kjører et program (som jeg har laget selv!) Et "sikkerhetssystem" som skriker hele tiden blir slått av og er derfor et slag i tomme lufta, eller ekstrem irritasjon for de som har Stalin-IT-avdeling uten admin-rettighet til å slå dritten av.

Lenke til kommentar

Det er jo mange små ting som burde vært fikset. Håper virkelig de tar tak i dette på tross av denne meldingen. Kan jo blant annet nevne den manglende funksjonen for å _la være_ å alltid ha oppgavelinja øverst (taskbar always on top), som jeg i dag må bruke en hack for å få til.

Lenke til kommentar

Som nuffe sier, taskbar always on top uten mulighet for å fjerne det er noe dritt. Jeg ønsker meg også en mulighet for å deaktivere all logging i kontrollpanelet med et (eller noen få) klikk. Slik det er nå må man deaktivere 100 logger manuelt, og 4-5 kan ikke deaktiveres så man må begrense størrelsen og hindre overskriving, og få advarsel hver gang man starter windows.

Drivere er også et irritasjonsmoment. Jeg får f.eks. ikke brukt creative X-fi lydkortet mitt fordi siste driveren er til XP fra 2005, og det er ustabilt i W7 (var ikke i Vista).

Lenke til kommentar

Mye forbedringer som må til på Entusiast siden av Win 7 ja.

Språkholdningen i OSet burde ha vært fikset drastisk, personlig tåler jeg win 7 for ca 5 minutter, det er en forbedring fra Vista hvor det gikk 20 sekunder.

Sak nr 2 som burde forbedres, feilsøkingen, denne er HÅPLØS i Windows 7.

Lenke til kommentar

Rart hvor lett folk er å tilfredstille. Synes Windows 7 kunne ha godt av å få mer effektivitet når brukeren ber om å få utføre noe. Ofte så henger "timeglasset"/sirkelen nokså lenge før det skjer ting.

Regner med det også gjelder for folk som har ganske heftig hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...