Gå til innhold

Ultimat sjanse - lære engelsk i New York

mrala

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til USA til høsten for å studere. Men det er et lite problem; jeg er ikke spesielt god i engelsk og har alltid slitt med faget. Et standard "sitte-hjemme-i-norge"-kurs hjelper ikke meg. Det er practise som hjelper språket mitt, og det merker jeg når jeg er ute og reiser.

Nå har det imidlertid dukket opp en litt spesiell situasjon; mamma flytter til Los Angeles nøyaktig en måned før studiet mitt begynner i Arizona.

Er det noen som har forslag til ting jeg kan gjøre i New York i 30 dager som kan hjelpe språket? Betaler 500 000 kroner i skolepenger, så må nok gjøre noe på lavbudsjett

Endret av mrala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer til å gå helt fint, garantert! Når du kommer dit vil du bli tvunget til å snakke engelsk for å gjøre deg forstått. Mest sannsynlig kan du mer engelsk enn du tror, det er selvtilliten det står på her... Og den kommer til å høyne seg etter bare de første dagene i USA. Kom deg ut å snakk engelsk så mye som mulig når du først kommer dit.

Lykke til og kos deg! :)

Lenke til kommentar

Jeg skal flytte til USA til høsten for å studere. Men det er et lite problem; jeg er ikke spesielt god i engelsk og har alltid slitt med faget. Et standard "sitte-hjemme-i-norge"-kurs hjelper ikke meg. Det er practise som hjelper språket mitt, og det merker jeg når jeg er ute og reiser.

Nå har det imidlertid dukket opp en litt spesiell situasjon; mamma flytter til New York nøyaktig en måned før studiet mitt begynner i Miami.

Er det noen som har forslag til ting jeg kan gjøre i New York i 30 dager som kan hjelpe språket? Betaler 500 000 kroner i skolepenger, så må nok gjøre noe på lavbudsjett

Hvordan kom du inn på studie i USA uten å ha gjennomført en test for engelskkunnskaper som f.eks IELTS?

Du har vel tydeligvis betalt deg inn uten å tenke det gjennom.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hvordan kom du inn på studie i USA uten å ha gjennomført en test for engelskkunnskaper som f.eks IELTS?

Du har vel tydeligvis betalt deg inn uten å tenke det gjennom.

Haha! Aner en viss skepsis her ja fra enkelte av dere.

Og nei, jeg betaler hele skolen selv uten noe støtte fra en rik pappa i Bærum ;)

Skolen stiller ikke krav om TOEFL-test.

Jeg har hatt 12 års engelskundervisning. Engelsken min lå på en svak 4er på VGS. Enkelt og greit fordi språk er noe jeg har store problemer med å lære i et vanlig klasserom. Det må jeg lære i praksis. Andre fag går strålende.

Men utifra hva dere og andre sier, tror jeg ikke det skal bli noe veldig stort problem med språket :)

Lenke til kommentar

Hvilken skole/uni er det snakk om? Det er latterlig.

Det er på ingen måte latterlig. Vanlegvis er det berre krav om 4'ar eller betre i engelsk frå VGS og det har TS. Dersom ein ikkje har god nok karakter frå VGS er det aktuelt å ta ein slik test istaden.

Lenke til kommentar

Hvilken skole/uni er det snakk om? Det er latterlig.

Det er på ingen måte latterlig. Vanlegvis er det berre krav om 4'ar eller betre i engelsk frå VGS og det har TS. Dersom ein ikkje har god nok karakter frå VGS er det aktuelt å ta ein slik test istaden.

Jeg fikk 4 i engelsk og måtte nylig ta IELTS-test, som ligger i kravet for at jeg skal få studieplass. Må få overall result 6.0 eller bedre.

Lenke til kommentar

Bra nok - karakterpoeng på rundt 45. Det er standard prosedyre å kreve IELTS/TOEFL-test for å studere i UK, om man ikke har 5 eller bedre i engelsk.

Dette er i hvert fall på de universitene jeg har kjennskap til. Det jeg har søkt på er Uni of Bath.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

500k?!

Hvor i all verden er det du skal studere?

Eg regner med det er snakk om heile utdanninga, dersom det berre er ein Bsc e.l. er det dyrt, dersom det er medrekna ein Msc er det billig.

Alternativt har ein jo spesielle utdanninger, som f.eks. helikoptersertifikat som kostar 500k for eit år.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...