mrala Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Jeg skal flytte til USA til høsten for å studere. Men det er et lite problem; jeg er ikke spesielt god i engelsk og har alltid slitt med faget. Et standard "sitte-hjemme-i-norge"-kurs hjelper ikke meg. Det er practise som hjelper språket mitt, og det merker jeg når jeg er ute og reiser. Nå har det imidlertid dukket opp en litt spesiell situasjon; mamma flytter til Los Angeles nøyaktig en måned før studiet mitt begynner i Arizona. Er det noen som har forslag til ting jeg kan gjøre i New York i 30 dager som kan hjelpe språket? Betaler 500 000 kroner i skolepenger, så må nok gjøre noe på lavbudsjett Endret 21. mars 2010 av mrala Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Du kjem sannsynlegvis inn i det ganske raskt uansett når du må bruke det heile dagen mens du studerar, tviler på at det vil bli noko problem. Fok frå Asia klarar det og dei har spesielle vanskar med bla. engelsk. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det stemmer. Jeg har mange eksempler på folk som har kommet til hit uten å kunne et eneste ord norsk, og på kort tid mestrer de språket veldig bra. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Du vet du har mye penger når du kan betale en halv million i skolepenger uten å ha det språklige grunnlaget til å i det hele tatt fullføre studiumet, hehe. Lenke til kommentar
makila Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Det kommer til å gå helt fint, garantert! Når du kommer dit vil du bli tvunget til å snakke engelsk for å gjøre deg forstått. Mest sannsynlig kan du mer engelsk enn du tror, det er selvtilliten det står på her... Og den kommer til å høyne seg etter bare de første dagene i USA. Kom deg ut å snakk engelsk så mye som mulig når du først kommer dit. Lykke til og kos deg! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Jeg skal flytte til USA til høsten for å studere. Men det er et lite problem; jeg er ikke spesielt god i engelsk og har alltid slitt med faget. Et standard "sitte-hjemme-i-norge"-kurs hjelper ikke meg. Det er practise som hjelper språket mitt, og det merker jeg når jeg er ute og reiser. Nå har det imidlertid dukket opp en litt spesiell situasjon; mamma flytter til New York nøyaktig en måned før studiet mitt begynner i Miami. Er det noen som har forslag til ting jeg kan gjøre i New York i 30 dager som kan hjelpe språket? Betaler 500 000 kroner i skolepenger, så må nok gjøre noe på lavbudsjett Hvordan kom du inn på studie i USA uten å ha gjennomført en test for engelskkunnskaper som f.eks IELTS? Du har vel tydeligvis betalt deg inn uten å tenke det gjennom. Endret 20. mars 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hvilke skole er det som har en halv million tuition fee? Harvard? Lenke til kommentar
mrala Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Hvordan kom du inn på studie i USA uten å ha gjennomført en test for engelskkunnskaper som f.eks IELTS? Du har vel tydeligvis betalt deg inn uten å tenke det gjennom. Haha! Aner en viss skepsis her ja fra enkelte av dere. Og nei, jeg betaler hele skolen selv uten noe støtte fra en rik pappa i Bærum Skolen stiller ikke krav om TOEFL-test. Jeg har hatt 12 års engelskundervisning. Engelsken min lå på en svak 4er på VGS. Enkelt og greit fordi språk er noe jeg har store problemer med å lære i et vanlig klasserom. Det må jeg lære i praksis. Andre fag går strålende. Men utifra hva dere og andre sier, tror jeg ikke det skal bli noe veldig stort problem med språket Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Skolen stiller ikke krav om TOEFL-test. Hvilken skole/uni er det snakk om? Det er latterlig. Lenke til kommentar
IsabelleOlivia Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Hvilken skole skal du gå på? og hvor ligger skolen? Hva skal du studere? Hvordan kom du inn? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Skolen stiller ikke krav om TOEFL-test. Hvilken skole/uni er det snakk om? Det er latterlig. Det er på ingen måte latterlig. Vanlegvis er det berre krav om 4'ar eller betre i engelsk frå VGS og det har TS. Dersom ein ikkje har god nok karakter frå VGS er det aktuelt å ta ein slik test istaden. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Skolen stiller ikke krav om TOEFL-test. Hvilken skole/uni er det snakk om? Det er latterlig. Det er på ingen måte latterlig. Vanlegvis er det berre krav om 4'ar eller betre i engelsk frå VGS og det har TS. Dersom ein ikkje har god nok karakter frå VGS er det aktuelt å ta ein slik test istaden. Jeg fikk 4 i engelsk og måtte nylig ta IELTS-test, som ligger i kravet for at jeg skal få studieplass. Må få overall result 6.0 eller bedre. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 men hvordan var resten av karakterene dine? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Bra nok - karakterpoeng på rundt 45. Det er standard prosedyre å kreve IELTS/TOEFL-test for å studere i UK, om man ikke har 5 eller bedre i engelsk. Dette er i hvert fall på de universitene jeg har kjennskap til. Det jeg har søkt på er Uni of Bath. Endret 22. mars 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg søkte til univ of Bristol, King's College, Newcastle univ og Bath Spa, ingen spurte om IELTS test, men alle ba om minst karakter 4 i Engelsk... Men jeg var i USA andre året da. Lykke til Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Eg har same erfaring som pinnsvin, og eg søkte også på University of Bath. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 500k?! Hvor i all verden er det du skal studere? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) 500k?! Hvor i all verden er det du skal studere? Eg regner med det er snakk om heile utdanninga, dersom det berre er ein Bsc e.l. er det dyrt, dersom det er medrekna ein Msc er det billig. Alternativt har ein jo spesielle utdanninger, som f.eks. helikoptersertifikat som kostar 500k for eit år. Endret 23. mars 2010 av HValder Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Eg har same erfaring som pinnsvin, og eg søkte også på University of Bath. I år og eventuelt på hva? (bare av nysgjerrighet ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå