Gå til innhold

utgått førerkort

Jonnings86

Anbefalte innlegg

hei hadde et lite uhell her om dagen ble påkjørt av en bil, det var den andre personen sin feil.. men nå var jeg så dum å kjøre bil me utgått førerkort(får det tilbake imorgen og har legeerklæringen som jeg ordnet klar idag).

Lurer på hva som er d lureste for meg, regner med forsikringsselkapet blir å sjekke gyldigheten på førerkortet mitt å da er det jo jeg som får hele straffen eller? Et alternativ er å be om å ikke gå til forsikringselskapet og rett og slett betale skadene selv for å unngå å miste førerkortet. Noen som kan hjelpe en ekstremt skuffet og deppa person?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det utgått pga diabetes?

Isåfall holder ikke legeerklaringen.

Du må søke fylkeslegen osv og det tar noen uker.

Jeg vet ikke svaret på spm ditt, men hvorfor skal de sjekke førerkortet ditt?

Det vil jo evt politiet gjøre om de kom til stedet.

Dere har jo skrevet skademelding og papirene sendt inn.

Lenke til kommentar

Er det utgått pga diabetes?

Isåfall holder ikke legeerklaringen.

Du må søke fylkeslegen osv og det tar noen uker.

Jeg vet ikke svaret på spm ditt, men hvorfor skal de sjekke førerkortet ditt?

Det vil jo evt politiet gjøre om de kom til stedet.

Dere har jo skrevet skademelding og papirene sendt inn.

Epilepsi.. har hadd førerkortet 1 år nå på "prøvetid" å vis alt er i orden som det er så skal bare en legeerklæring være nok til å få fornyet førerkortet.

På skademld så oppgir man jo førerkortet og datoen på når det går ut. Da vil jo sikkert forsikringsselskapet se datoen og finne ut at jeg kjørte uten førerkort.

Skjedde igår, men vi manglet begge papirene så skal å hente de nå.

Lenke til kommentar

Her har du mye å tjene på at du får utstedt midlertidig førerkort før dere skriver skademelding. Jeg oppfordrer på ingen måte til dokumentforfalskning, det er en straffbar handling som ikke skal utføres. På en annen side har jeg forståelse for problematikken ifbm. å skaffe legeerklæring.

I teorien har du kjørt uten førerkort, og vil i så tilfelle stå ansvarlig for alt som skjer.

Lenke til kommentar

Her har du mye å tjene på at du får utstedt midlertidig førerkort før dere skriver skademelding. Jeg oppfordrer på ingen måte til dokumentforfalskning, det er en straffbar handling som ikke skal utføres. På en annen side har jeg forståelse for problematikken ifbm. å skaffe legeerklæring.

I teorien har du kjørt uten førerkort, og vil i så tilfelle stå ansvarlig for alt som skjer.

Nå har jeg fått det midlertidlige førerkortet, å enda ikke skrevet under på papirene. Men det vil nok være det første for et forsikringsselskap å se på når de ser at jeg bare har gyldig fra den datoen til april.

Kan bli en jævlig dyr liten tur på butikken:( har lest at man kan få utsettelse på førerkortet fra 6-12 måneder, å det funker meget dårlig for meg, rimelig avhengig av bil i jobbsammenheng.

noen som vet hva en oppretting og lakkeringsjobb for en bulk og stripe fra dørførerside til nesten helt bak på bilen? vet at det kommer til å bli jævli dyrt, men igjen miste førerkortet er nestn verre :( hoff..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...