Gå til innhold

tråden for oss ateister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette med at store og små hjerner, gjør mennesker mer eller mindre inteligente, er også noe tull evolusjonistene har kommet med.

 

Hunder med små hoder er like flinke som hunder med stor hoder.

 

Ta heller å svar på innlegget hans istedenfor å spore av :)

Ja sikkert lurt å spore av i en annen rettning nå.... :roll:

 

Problemet er at IHS ikke skjønner hva evolusjon er for noe, han tror bare at han vet hva det er for noe og det er derfor han kommer med slikt (pluss et stort håp om at hvis han bare gjentar at evolusjon er tull så vil teorien falle av seg selv...)

 

Så jeg tror folk begynner å bli litt lei av å komme trekkende med fakta som han skjelden eller aldri gidder å lese eller prøve å forstå før han slenger ut enda en spinnvill påstand. Tror faktisk lei er en underdrivelse...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

For å krysse noe IHS, så må du ha to ytterpunkter av egenskaper. Påstår du at dagens mennesker er resultatet av en krysning mellom to andre forskjellige mennesker?

Se på alle de forskjellige hunderasene, TechTiger

Det har ikke noe å si hvordan de opprinnelige hundene så ut.

Det er tydligvis mulig å kryse frem de utroligste trekk.

Det samme gjelder alle andre dyreraser og menneskeraser.

 

Hele den moderne teorien om menneskets tilblivelse er feil.

 

Si meg.

Hvordan er hjernestrukturen til hunderasene i forhold til andre hunderaser?

Hvordan er blodtypene til hunderasene i forhold til andre hunderaser?

Hvordan ser skjelettene til de forskjellige hunderasene ut i forhold til hverandre?

Hvordan er formeringsdyktigheten til hunderasene når de parres med andre hunderaser?

 

Akkurat ja, du aner ikke, og har ikke satt deg inn i det -- men påstår likevel at dyr er resultatet av krysning.

 

Det stemmer simpelthen ikke.

Ser du har begynnt å tenke litt over dette med rasekrysning, Red Frostraven

 

Dette med at store og små hjerner, gjør mennesker mer eller mindre inteligente, er også noe tull evolusjonistene har kommet med.

 

Hunder med små hoder er like flinke som hunder med stor hoder.

 

Ta heller å svar på innlegget hans istedenfor å spore av :)

spore av ?

 

Rasekrysning forklarer hvorfor det har eksistert og eksisterer mennesker og hunder med små og store hjerner, har ingen ting med evolusjon å gjøre.

Lenke til kommentar

Rasekrysning forklarer hvorfor det har eksistert og eksisterer mennesker og hunder med små og store hjerner, har ingen ting med evolusjon å gjøre.

Ordet rasekrysning forklarer ikke dette, nei. Du må forklare hvordan rasekrysning skal stå for hele det mangfold vi har den dag i dag, og slutte å repetere deg selv.

Selvfølgelig gjør det det. Se bare på alle de forskjellige hunderasene som har oppstått gjennom krysning av eksisterende hunderaser. Slik har også alle de forskjellige menneskerasene som eksiterer og har eksistert oppstått.

 

Det er helt tydelig en iboende egenskap ved alle dyreraser og menneskeraser, at de gjennom krysninger kan bli til alle de forskjellige dyrerasene og menneskerasene som eksiterer og har eksistert på jorden. Det er dette som er forklaringen på mangfoldet, ikke evolusjon.

 

Dette forklare hvorfor arkeologer fks. har funnet 90 cm høye mennesker og elefanter som nylig har levd på jorden. Det er helt naturlig.

 

jagdeep1984__big-dog-small%5B1%5D.jpg

 

146819.jpg

 

tigercat3BNS_468x318.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg henger meg på denne: Pics, or it didn't happen!

(Erstatt pics med beviser.)

 

Her er en hjelp til IHS for å forsøke å bevise hypotesen sin vitenskapelig:

 

Hypotese:

Nye arter oppstår gjennom parring av andre arter.

(Når du forklarer at ARTENE på jorden er resultatet av krysning, må det være artene som stammer fra krysninger -- ikke bare rasene, da raser er i fåtall i verden i dag sammenlignet med arter. Raseskiller er som kjent et mellomledd mellom artsskiller, og er utelukkende basert på forskjeller i utseende -- ulikt artsbegrepet som er basert på.)

 

Beviser som støtter hypotesen:

a) Hunderasene har kommet fra parring av individer av samme art.

Problemer med beviset / vitenskapelig kritisk utspørrelse:

(All vitenskap går gjennom "scrutiny"; kraftig gjennomgang av bevisene. Hvis hypotesen faktisk stemmer så finnes det ikke problemer.)

(Jeg hjelper deg med noen av problemen med beviset, du kan gjerne føye til problemer som du selv måtte se)

-Alle hundene er samme art; de deler blodtyper, hjernestruktur (men ikke alltid størrelse)

-Hunderasene har utviklet seg gjennom kunstig seleksjon og kunstig parring, som er umulig å få til i naturen hvor dyr kun kan

-Krysning gir mindre variasjon med mindre forfedrene til krysningen lever adskilt, og hvis forfedrene lever så er ikke avkommene nye arter, men under-arter av forfaderens art.

Igjen så møter vi på en umulighet: Dyr kan ikke få begå krysninger i naturen for så å opprettholde sin egen bestand: Når individer av samme art møtes så er de allerede samme art, og avkommet deres blir samme art.

Når individer fra forskjellige arter møtes, så er de forskjellige arter, og kan ikke parres.

For eksempel så har homo florensiensis samt homo neanderthalis alt for forskjellig hjernestruktur, knokkelstruktur og tannstruktur til å være samme art som mennesket.

Det samme gjelder hyener og hunder.

 

Nødvendige beviser som må oppdrives og støttes av undersøkelser:

b) Mennskerasenes ledd og hjerneSTRUKTUR (må ikke forveksles med størrelse) må stemme overens med forfedrene som skal ha blitt krysset; hvis ikke så er de forskjellige arter.

(Uten dette beviset er rasekrysningshypotesen ubrukelig, og noen må komme med beviser som støtter denne påstanden før den kan kalles et bevis)

Problemer med beviset:

(...)

 

c) Mutasjoner skjer kun ved krysning

(Uten dette beviset er rasekrysningshypotesen ubrukelig, og noen må komme med beviser som støtter denne påstanden før den kan kalles et bevis)

Problemer med dette beviset:

-Vi har observert mutasjoner i hver eneste celledeling hos alle individer av alle arter fra mennesker, til hunder, til harer, til sjimpanser, til løvetann og roser, til mark og bier, til sopp og bakterier og virus. Hver eneste kjønnscelle inneholder også mutasjoner, slik at avkommet fra alle individer alltid er genetisk ulikt foreldrene.

 

=======================================

 

Akkurat som når vi gjorde vitenskapelige undersøkelser på ungdomsskolen dette her :D

 

Til slutt vil jeg bare notere at BÅDE hundene og menneskenes hjernestørrelse har krympet som resultat av vår allianse:

Hundene har gitt opp overlevelsesinstinkter og tankekraft, mens mennskene har gitt opp syn, hørsel og luktesans.

 

Vi har vært hundene sine hjerner, og hundene har vært våre neser, øyne og ører.

(Vi vet dette fordi hjernestrukturen til mennesket har forandret seg; sentrene i hjernen for de respektive sansene har krympet.

Vi vet dette gjennom studier av kraniene til tidligere mennesker og hunder. Alle kranier har et avtrykk av hjernen på innsiden fordi kraniet er formet for å holde hjernen helt fast, selv om hjernen har buler og klumper over det hele -- for der har også kraniet uthulninger.)

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Til slutt vil jeg bare notere at BÅDE hundene og menneskenes hjernestørrelse har krympet som resultat av vår allianse:

Hundene har gitt opp overlevelsesinstinkter og tankekraft, mens mennskene har gitt opp syn, hørsel og luktesans.

 

Vi har vært hundene sine hjerner, og hundene har vært våre neser, øyne og ører.

(Vi vet dette fordi hjernestrukturen til mennesket har forandret seg; sentrene i hjernen for de respektive sansene har krympet.

Vi vet dette gjennom studier av kraniene til tidligere mennesker og hunder. Alle kranier har et avtrykk av hjernen på innsiden fordi kraniet er formet for å holde hjernen helt fast, selv om hjernen har buler og klumper over det hele -- for der har også kraniet uthulninger.)

Typisk evolusjonist tankegang :!:

 

Forskjellene skyldes ikke tilpasning. Det er bare forskjellige raser. Noen har store hoder med stor hjerner, andre har små hoder med små hjerner. Dette er helt naturlige rase forskjeller, ikke evolusjon.

 

Indonesias steinaldermenn med små hoder og små hjerner laget bedre verktøy enn Europas steinaldermenn med store hoder og store hjerner.

 

Størelsen på et dyr eller menneske har ingen ting med evolusjon å gjøre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei. De har beviser for det, og det er derfor de påstår det i utgangspunktet.

Først oppdaget man at hundens forfedre hadde større hjerner.

Så la man merke til at også menneskets hjernestruktur har forandret seg de siste 100 000 årene vi har hatt hunder.

Sammenligner man data med hvor i hjernen tolkning av sansene foregår, ser vi at sentrene for syn, lukt og hørsel har blitt redusert hos mennesket.

 

Altså: Dette var forklaringen på DET FAKTUM at deler av hjernen vår og hunden sin hjerne har krympet strukturellt de siste 100 000 årene, ikke en hypotese om at hundene har påvirket oss.

 

Ser du forskjellen?

 

Det jeg sa:

Beviselige faktum:

1: Vi oppdager at sansene våre har blitt svekket, ved å studere hjernestrukturen til våre forfedre.

2: Vi vet at det er hørsel, syn og lukt som har blitt svekket

3: Vi vet at hundene har god hørsel, syn og luktesans

4: Hundene har også mistet deler av hjernen sin de siste 100 000 årene.

 

Hypotese:

5: Menneskene med redusert luktesans, syn og hørsel har overlevd grunnet hundene.

6: Dummere hunder har overlevd takketvære menneskene, og lojale hunder har overlevd i større grad enn andre hunder

 

Konklusjon:

7: Enderesultatet av evolusjonen er at menneskene som art har redusert syn, hørsel og luktesans -- samt at hundene er mer lojale men mangler evnen til å tenke selv.

 

Slik du oppfattet det jeg sa:

Beviser:

(Sett inn hva du trodde jeg sa steg for steg her)

 

Hypotese:

(Sett inn hva du trodde jeg sa steg for steg her)

 

Konklusjon:

(Sett inn hva du trodde jeg sa steg for steg her)

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Til slutt vil jeg bare notere at BÅDE hundene og menneskenes hjernestørrelse har krympet som resultat av vår allianse:

Hundene har gitt opp overlevelsesinstinkter og tankekraft, mens mennskene har gitt opp syn, hørsel og luktesans.

 

Vi har vært hundene sine hjerner, og hundene har vært våre neser, øyne og ører.

(Vi vet dette fordi hjernestrukturen til mennesket har forandret seg; sentrene i hjernen for de respektive sansene har krympet.

Vi vet dette gjennom studier av kraniene til tidligere mennesker og hunder. Alle kranier har et avtrykk av hjernen på innsiden fordi kraniet er formet for å holde hjernen helt fast, selv om hjernen har buler og klumper over det hele -- for der har også kraniet uthulninger.)

Typisk evolusjonist tankegang :!:

 

Forskjellene skyldes ikke tilpasning. Det er bare forskjellige raser. Noen har store hoder med stor hjerner, andre har små hoder med små hjerner. Dette er helt naturlige rase forskjeller, ikke evolusjon.

 

Indonesias steinaldermenn med små hoder og små hjerner laget bedre verktøy enn Europas steinaldermenn med store hoder og store hjerner.

 

Størelsen på et dyr eller menneske har ingen ting med evolusjon å gjøre.

 

Du må lære deg geografi IHS, Indonesia består ikke kun av øya Flores. Ellers lurer jeg på hva som ble krysset for å produsere disse menneskene?

Lenke til kommentar

Indonesias steinaldermenn har helt forskjellige HJERNESTRUKTUR fra menneskene.

Til og med forskjellige fra våre forfedre som levde samtidig.

"Struktur" er ikke det samme som "størrelse".

"Struktur" er "selve måten hjernen er koblet" samt "størrelsen på bestanddelene i hjernen".

 

Her kan du lese om bestanddelene i hjernen:

http://science.education.nih.gov/supplements/nih2/Addiction/activities/lesson1_brainparts.htm

 

Hver av disse kan øke eller minske i størrelse, over generasjoner.

Når forskjellene er store på størrelsen på disse områdene, så vet vi at kranier er forskjellige arter selv om kraniene ligner.

Om områdene er like store relativt til kraniestørrelse, så er det størrelsen som er forskjellig, og da er det sansynligvis samme art, og om det minste individet er mye mindre er det sansynligvis et barn.

 

Homo florensiensis sin hjernestruktur, altså størrelsen på de forskjellige områdene i hjernen, er vidt forskjellig fra menneskenes hjerne.

MEN deres senter for intelligens og selvbevissthet var omtrent like stort som hos menneskene:

http://en.wikipedia.org/wiki/Brodmann_area_10

 

Dette er basert på STØRRELSEN på deler av hjernen, ikke hjernestørrelse.

Du kan jo alltids se på det som en konspirasjon, hvor vitenskapsfolkene som studerer hjernen forutser at noen vil finne fossilet av homo florensiensis, og plasserer senter for intelligens akkurat på det stedet den lille hjernen til homo florensiensis kommer til å utmerke seg den dagen fossilet blir funnet og studert...

 

Alternativt kan du akseptere at alt passer sammen med evolusjonsteorien, fordi alt sammen er SANT og dermed passer som hånd i hanske fordi alt sammen vitenskapsfolkene påstår om evolusjon er riktig, og ikke fordi vitenskapsfolk fra alle religioner og mangel på sådan konspirerer med gudommelig innsikt i hva andre vitenskapsfolk vil påstå i senere tid, 100 år senere.

 

Korbinian Brodmann, som fant ut hvor intelligens og selvbevisstheten ble produsert i hjernen døde i 1918, og var kristen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Korbinian_Brodmann

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

IHS, har du noen anelse om hva evolusjon er?

Har du satt deg inn i dette?

Jeg var lenge tvilende jeg også, og visste ikke hva jeg skulle tro!

Men jeg har hengt på forumet her lenge og bedt om svar på svar på svar! Det tok meg tid til å sette meg litt inn i ting, kjøpte meg en samle boks med dvd'er av charles darwin, og jeg må si at det måtte vært en av de klokeste menneskene som har levd på denne jorden!

Lenke til kommentar

IHS, har du noen anelse om hva evolusjon er?

Har du satt deg inn i dette?

Jeg var lenge tvilende jeg også, og visste ikke hva jeg skulle tro!

Men jeg har hengt på forumet her lenge og bedt om svar på svar på svar! Det tok meg tid til å sette meg litt inn i ting, kjøpte meg en samle boks med dvd'er av charles darwin, og jeg må si at det måtte vært en av de klokeste menneskene som har levd på denne jorden!

:love:

Det er vi nok flere som synes. At det var Darwin som satte det hele i et system er nok litt tilfeldig. Mange kunne lett ha kommet med samme konklusjon. Så innlysende og enkelt er egentlig evolusjon. Alle (dvs nesten alle) har kapasitet til å fatte dette uten noen særskilt utdanning. Fint innlegg gerrardo :)

Lenke til kommentar

Haha. Denne tråden er det både gøy og frustrerende å følge med på. Å prøve å diskutere med IHS er jo tydeligvis det samme som å prøve å diskutere med en murvegg. Jeg tror aldri jeg har sett noen som er så ignorant, lite intelligent, påstående og helt uten evne eller vilje til å tilegne seg ny kunnskap før :)

 

Hva skjedde forresten med poengberegningen din, Cuadro? Jeg syns det var et fint tilskudd til tråden :)

 

Edit: Skriveleif.

Endret av NancyRude
Lenke til kommentar

Ja, nå er det kun vi som er så "dumme" å ikke tror som skal diskutere her.

Jeg vil spørre dere som har følgt meg i tidligere tråder, og selvfølgelig andre også.

 

Hva er det beste beviset for at det ikke finnes en gud?

Vil vi noen gang klare å bevise akkurat det, sånn at religion blir borte?

Og hvem fant opp religion og alt som står der?

Og livet ble til, la oss si det utvikla seg fra havet, så det ble til oss mennesker, men stoppet det der? Eller har det kommet flere skapninger etter oss? Som hva da?

 

Jeg er veldig interesert i dette, så håper virkelig på mange gode svar!

 

Grunnene til at jeg ikke finner en gud som jeg skal tilbe er:

 

1) Skaperen må helst ikke være en Gud som vil at jeg skal tilbe ham/henne. (Det kan godt være selve naturen som oppstod som det første livet i universet.)

2) Hvis det finnes en allmektig gud som vil at menneskene skal tilbe ham/henne skulle det ha vært kun en religion på hele jorda, for bare gud som er allmektig og god fortjener å være gud som alle tilber.

3) Guds eksistens er presentert av mennesker, jeg er et menneske.

4) osv..

Endret av shinibi
Lenke til kommentar

Til slutt vil jeg bare notere at BÅDE hundene og menneskenes hjernestørrelse har krympet som resultat av vår allianse:

Hundene har gitt opp overlevelsesinstinkter og tankekraft, mens mennskene har gitt opp syn, hørsel og luktesans.

 

Vi har vært hundene sine hjerner, og hundene har vært våre neser, øyne og ører.

(Vi vet dette fordi hjernestrukturen til mennesket har forandret seg; sentrene i hjernen for de respektive sansene har krympet.

Vi vet dette gjennom studier av kraniene til tidligere mennesker og hunder. Alle kranier har et avtrykk av hjernen på innsiden fordi kraniet er formet for å holde hjernen helt fast, selv om hjernen har buler og klumper over det hele -- for der har også kraniet uthulninger.)

Typisk evolusjonist tankegang :!:

 

Forskjellene skyldes ikke tilpasning. Det er bare forskjellige raser. Noen har store hoder med stor hjerner, andre har små hoder med små hjerner. Dette er helt naturlige rase forskjeller, ikke evolusjon.

 

Indonesias steinaldermenn med små hoder og små hjerner laget bedre verktøy enn Europas steinaldermenn med store hoder og store hjerner.

 

Størelsen på et dyr eller menneske har ingen ting med evolusjon å gjøre.

 

Du må lære deg geografi IHS, Indonesia består ikke kun av øya Flores. Ellers lurer jeg på hva som ble krysset for å produsere disse menneskene?

Indonesias "Solo Man" var nok med i bildet.

 

Legg også merke til at folk som lever i området i dag, er små.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...