Roy E Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Hei. Har et Radeon 5870 skjermkort, som jeg kjører en skjerm (Dell U2410) på gjennom displayport, og en tv gjennom DVI-HDMI-kabel. Problemet når jeg bruker displayport-kabelen er at om jeg slår av skjermen, som jeg pleier å gjøre når jeg skal se film på TV'en, så flytter skrivebordet seg over på TV'en, noe som gjør at ting blir rotete og buggy når jeg slår på skjermen og den bytter tilbake igjen. Grunnen er vel at PC'en tror at det ikke er noen skjerm koblet til med DP-kabelen, og vil derfor flytte skrivebordet. Plagsomt. Dette skjer ikke når jeg kobler til skjermen med HDMI-kabel istedet for DP, så det er vel egentlig ikke et problem, bare kjedelig å ikke få brukt den "dyre" DP-kabelen som var med . Finnes det noen settings eller noe som jeg har oversett som kan hjelpe? Endret 18. mars 2010 av Roy E Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Det er ingen praktisk forskjell mellom hdmi, dvi og dp, alle er digitale, og således perfekte formater uten tap. EDIT: En bedre løsning kan vel være å skifte inngang på skjermen, skift til hdmi inngangen så går den vel i sovemodus? Endret 19. mars 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Ja du har nok rett i det. Men leste et sted at for å bruke 10-bit-per-channel farger på U2410 måtte man bruke Displayport. Men jeg vet ikke om det har noen effekt i praksis. Uansett, skifte inngang på skjermen hjalp ikke, "no signal detected"-bilde scrolla bortover skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå