k0nge Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei, jeg har hatt et problem med bluescreen hvor PCen har restartet seg mens jeg har vært ute og hentet noe i ca. 5min i de siste ukene. Jeg tipper feilen ligger i én HDD som krasja i et tidligere RAID-oppsett, men trenger hjelp fra andre til å fortelle om jeg har rett. På forhånd, tusen takk! Her er innholdet i den detaljerte feilkoden: "Problem signature: Problem Event Name: BlueScreen OS Version: 6.0.6002.2.2.0.768.3 Locale ID: 1044 Additional information about the problem: BCCode: 9f BCP1: 0000000000000003 BCP2: FFFFFA8004D4B060 BCP3: FFFFFA8006F42050 BCP4: FFFFFA8006B42010 OS Version: 6_0_6002 Service Pack: 2_0 Product: 768_1 Files that help describe the problem: C:\Windows\Minidump\Mini031810-03.dmp C:\Users\Mattis\AppData\Local\Temp\WER-13995453-0.sysdata.xml C:\Users\Mattis\AppData\Local\Temp\WERA83A.tmp.version.txt Read our privacy statement: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0409" Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Jeg tviler på det er HDD som er synderen her. BCCode 9f skyldes mest sannsynligivs en driver som ikke greier å behandle strømsparing skikkelig. Altså driver er i tilstand "X" mens den burde være i "Y" for å si det sånn. Kan også være problemer med PSU og/eller strømtilførsel til HK eller at en komponent blir for varm. Prøv å fjerne alt som har med strømsparing (power management) å gjøre. Og sett hard disk til å slå seg av 1 - 2 minutter før den går i standby modus, hvis du har det aktivert. Og du kan prøve å oppdatere gamle drivere for nettverk kort etc hvis noen er veldig gamle. Endret 19. mars 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
k0nge Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Tusen takk for hjelpen! Jeg skal teste disse tipsene. Det eneste er at det er lite å velge mellom på strøminstillingene. Det kan hende at strømforsyningen er litt for svak. Jeg har en stasjonær pc med et EAH4890 og 4HDDer og en 650W MIST PSU....lurer på om skjermkortet trekker litt for mye... men eg skal i hvert fall oppdatere nettverksdriverne og se om det hjelper. Lenke til kommentar
k0nge Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Kikket litt inne på "Change power plan settings" og tok "never" og "High performance" på alt. Deretter trykte jeg på "Create new power plan" og la inn de samme innstillingene. Jeg har også lastet ned og installert nye drivere til nettverkskortet, lydkortet og RAID-kontrollerne på HKet mitt (MSI X48C). Gleder meg til å se om det hjelper. Håper jeg aldri ser en BSOD mer! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 At du aldri håper å se BSOD igjen skjønner jeg godt, men jeg ville ikke satse penger på det. Den PSUen du har, MIST 650W, er bra nok den, det eneste negative med den er vel at den ikke har egen dedikert 12V for CPU. Hvis du vil så kan du sjekke hvor mye strøm den PCen din trenger med PSU Calculator, men vær obs på at den ikke er 100% rett da. Den gir kun et generelt krav til PSU. Ofte er det ikke så enkelt å finne ut hva som skjærer seg, men som sagt så tror jeg at det i ditt tilfelle er problemer med strømsparing etc. HDD feil tviler jeg som sagt på. Hvis du skulle få en BSOD senere, kan du laste opp minidump filen? Du finner den i C:\Windows\Minidump. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå