Koma Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hei! FTP Server program: Server-U 4.0 FTP: SmartFTP v1.0 Firewall: Norton 2002 Oppsett: ...............>pc1 og pc 2 ruter>hub>D-link>laptop Egentlig har jeg to problemer som jeg gjerne ønsker å få hjelp til: Jeg har nettopp opprettet en ftp server på harddisken. 1. Denne fungerer bra så lenge jeg har Firewallen disablet. Firewallen nekter å la noen komme inn på på pcene så lenge den står på. Jeg har konfigurert slik at folk skal komme gjennom. Samme hvor mye jeg konfigurer så vil den ikke. Jeg må derfor ha den avslått. Gjør jeg noe feil? Er det andre brannmurer som er bedre? HVordan skal egentlig da oppsettet være?Har prøvd det som står i hjelp filene uten resultat. 2. Jeg har i tillegg en D-link DI-713P som jeg har en trådløs laptop koblet opp mot (se oppsett ovenfor). D-linken går gjennom en hub til Netopia ruteren. De andre pcene koblet opp til denn huben. Problemet er som følger: jeg kommer ikke inn på serveren fra den trådløse. Jeg får følgende melding: [/img] (brukernavn og passord er fjernet) Som dere ser kommer jeg inn i hovedmappa, men ikke undermappene. Jeg ser at det står "server timeout". Er det innstillinger i server-U som jeg har oversett? Det ser ut som om serveren slutter å sende informasjon til laptopen etter en stund. Har dere noen forslag til hva problemet kan være? Jeg takker så mye for all hjelp. Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Spm. 2: Forsøk å koble deg mot FTP'en uten å kjøre "Passive mode" - så ut som om det var knappen ved siden av "Auto" (i Smart FTP). Lenke til kommentar
Koma Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Takk for svar, men det funker ikke. På den stasjonære pcen som er koblet mot en ruter>hub>stasjonær går det fint både i passive og active mode selv om jeg får en melding "Passive mode not allowed on this server". Jeg har selvsagt nå skrudd over på active på begge to. Jeg har på følelsen at det kan være noe med at serveren har problemer med å sende tilbake til laptopen. Jeg prøvde også med ws_ftple og fikk "blocking operation i progress", "Timer cancelled blocking call", "Accept error:Blocking call canceled", "Retrieve og folder listing failed". Kan dette ha noe med at laptopen ligger bak en D-link? Jeg kommer som sagt inn, men jeg får ingen liste over innholdet. Jeg har aktivert DMZ som gjør at laptopen har ikke blir stoppet av noen firewall i D-linken. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Koma Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Problemet ligger et eller annet sted i D-linken. Jeg koblet laptopen direkte inn i huben og fikk kontakt med serveren med en gang. Vel, er det noen som kjenner til denne D-linken og hva jeg må gjøre i den? Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 prøv å sette opp serveren som passive mode.... i ftp-serveren må du konfigurere inn ip-adressen til gatewayen...ellers sender den tilbake sin lokale adresse til klienten... Lenke til kommentar
Koma Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Takk, vidarv og alle dere andre! Nå fungerer det bra. Jeg la spesielt merke til at jeg måtte kjøre riktig intern ip adresse for at det skulle funke. Jeg prøvde både 80.xxxx og 192.xxx. Begge deler funket, men da jeg restarta, kom jeg ikke inn på domenet mitt i Server-U. Jeg måtte da innstallere hele prorammet på nytt. Kun riktig 10.xxx funka Takk for all god hjelp. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå