t0bbi Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Skal kjøpe stuepc og skulle i utgangspunktet ha Powercolor sitt Radeon HD5850 1GB GDDR5, da det er et rolig, men kraftig kort. Da netshop har noe leveringstid på dette kortet foreslo de xfx sin versjon av kortet, det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette? Støyer det? Er de fleste 5850 kortene ganske like når det gjelder støy? Fins det gode alternative kort fra nvidia med tanke på støy\ytelse? Alle innspill mottas med takk :-) Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) De aller fleste HD 5850 bruker standard kjøler, og så vidt jeg kan se gjelder det disse også. Forskjellen på kortene er som oftest hvilke klistremerker de har og hva som følger med i pakken. Etter hva jeg kan se, koster Powercolorkortet betydelig mindre enn de fra XFX. Jeg ville ikke betalt 2400 for 5850 når du kan få 5870 for bare 600 mer. Har du fått tilbud om et XFX til samme prisen som Powercolor er det bare å kjøre på. Endret 18. mars 2010 av Dauemannen Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Først en liten videosnutt fra en kjent kanader; http://www.youtube.c...#!v=dXDafhMttJs Så når det kjelder støynivå på Radeon HD 5000 serien, så støyer alle like mye eller like lite. Unntaget er følgende kort som har en annen bedre og mer støysvak kjøleløsning: ¤ MSI Radeon HD 58xx Twin Frozr II ¤ PowerColor Radeon HD 58xx PCS+ ¤ Sapphire Radeon HD 58xx VAPOR-X ¤ Sapphire Radeon HD 58xx TOXIC Edition ¤ HIS Radeon HD 58xx iCooler V Endret 18. mars 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 XFX'en er vel litt klokka opp i forhold til 'vanlige' 5850? Hvor mye og om det er verdt det vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ikke betal ekstra for at fabrikken gjør mild overklokking for deg. Gjør heller jobben selv og spar mellomlegget. Lenke til kommentar
t0bbi Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Først en liten videosnutt fra en kjent kanader; http://www.youtube.c...#!v=dXDafhMttJs Så når det kjelder støynivå på Radeon HD 5000 serien, så støyer alle like mye eller like lite. Unntaget er følgende kort som har en annen bedre og mer støysvak kjøleløsning: ¤ MSI Radeon HD 58xx Twin Frozr II ¤ PowerColor Radeon HD 58xx PCS+ ¤ Sapphire Radeon HD 58xx VAPOR-X ¤ Sapphire Radeon HD 58xx TOXIC Edition ¤ HIS Radeon HD 58xx iCooler V Ok, så PowerColor Radeon HD 58xx PCS+, er ikke samme som jeg hadde valgt? men en spesial variant med mer støysvak kjøling? Netshop oppgir nemlig fullstendig navn på "mitt kort" som følger: "PowerColor Radeon HD5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP" Lenke til kommentar
t0bbi Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Ikke betal ekstra for at fabrikken gjør mild overklokking for deg. Gjør heller jobben selv og spar mellomlegget. Ja, bryr meg ikke så mye om det er overklokka fra fabrikk, var mer om jeg fikk samme støynivå+ytelse til samme pris. (har ikke fått vite om jeg får det til samme pris enda, men om jeg kan få et roligere kort billigere så går jeg for det) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ta gjerne også en kikk på hvilke spill og annet som følger med i de to pakkene. Hvis de støyer likt (noe de trolig gjør) og koster det samme så kan spillene være avgjørende for hva som er det beste valget. Lenke til kommentar
t0bbi Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Da ble det et "Club3D HD5850 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0" til samme pris, håper ingen har dårlig erfaring med dette Lenke til kommentar
Kartoffel_mannen Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Først en liten videosnutt fra en kjent kanader; http://www.youtube.c...#!v=dXDafhMttJs Så når det kjelder støynivå på Radeon HD 5000 serien, så støyer alle like mye eller like lite. Unntaget er følgende kort som har en annen bedre og mer støysvak kjøleløsning: ¤ MSI Radeon HD 58xx Twin Frozr II ¤ PowerColor Radeon HD 58xx PCS+ ¤ Sapphire Radeon HD 58xx VAPOR-X ¤ Sapphire Radeon HD 58xx TOXIC Edition ¤ HIS Radeon HD 58xx iCooler V Vet du, eller noen andre hvilket som er det mest stillegående 5850 kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå