Jotun Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Fikk en olympus FL-40 blitz av ene kollegaen min, og lurte på om det var noen problemer med å bruke denne på mitt E620? Lenke til kommentar
Sille Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det går an å bruke den, dvs. du ødelegger ikke kameraet, men den vil fungere kun i manuell modus. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Hmmmm.... Ka vil det si? At eg må trykke på blitsen samtidig som eg trykker på "utløserknappen" på kamera? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hmmmm.... Ka vil det si? At eg må trykke på blitsen samtidig som eg trykker på "utløserknappen" på kamera? Det er ikke så tungvindt. Du setter kamera i manuell, velger en passende blender, lukkertid, og ISO. På blitsen så er det muligens en bryter for å velge ISO og blender ? De stiller du i såfall likt med kamera. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Aahh. Da forstår eg. Det eneste som er konsekvensen av at denne blitzen er gammel er at eg kan ikke stille inn på kamera så følger blitzen med? Har sett innstillingsmuligheter på blitzen ja. Og har fått inntrykk av at blitzen er relativt god, hvertfall når den var ny. Gratis er jo heller ikke å forakte før eg finner pengene å bruke på en ny Endret 19. mars 2010 av Jotun Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Er det en slik en du har fått ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Da er det litt mere muligheter. Da kan du kjøre blitsen i auto (ikke ttl auto). Det er en del info på nettet så det er verdt å søke litt rundt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Ok, kort, veldig kort: Hva er TTL? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Veldig kort: TTL = Trough the lens. Litt lengre: Med TTL så måler kameraet lyset fra blitsen under eksponeringen og slår av blitsen når det har kommet nok lys. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Riktig. Tusen takk tomsi En kilde til evig kunnskap! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå