Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tikking fra motor-rommet under 60 km/t

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Mitsubishi Galant '98. Fra 60 km/t og nedover, merker jeg en distinkt tikking fra motoren. Det virker som om tikkingen går i takt med hastigheten. Dvs. lavere hastighet gir mindre tikking.

Fra 60 km/t og oppover hører jeg ingenting.

Hva kan dette være?

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har en Mitsubishi Galant '98. Fra 60 km/t og nedover, merker jeg en distinkt tikking fra motoren. Det virker som om tikkingen går i takt med hastigheten. Dvs. lavere hastighet gir mindre tikking.

Fra 60 km/t og oppover hører jeg ingenting.

Hva kan dette være?

motorer tikker ikke på farten du holder de tikker enten ikke, alltid eller på spesifikke turtall

Lenke til kommentar

Det er ikke ventilene. Det er en litt mer mekanisk lyd. Jeg hører det best på førersiden, omtrent ved pedalene.

Lyden kommer ikke dersom jeg gir gass. Bare når jeg triller.

Lyden kommer heller ikke 100% av gangene... Dvs at det kan være flere sekunder der den ikke opptrer. Tok en kjøretur i stad... da måtte jeg ned i 40 km/t for å høre det. Merkelige greier.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Vel, følger lyden hastigheten på bilen og ikke motorturtallet ligger "feilen" ute ved hjulet en plass, drivverk ellernoe sånt.

Neste gang lyden er der sett bilen i fri(evt stopp den) og trill i samme hastighet. Tikker det fortsatt og motoren er skrudd av skal det godt gjøres at lyden kommer fra motoren.

Det kan være mye rart.. Alt fra stein i dekket til girkasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...