dan1el Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Hei. Har en Mitsubishi Galant '98. Fra 60 km/t og nedover, merker jeg en distinkt tikking fra motoren. Det virker som om tikkingen går i takt med hastigheten. Dvs. lavere hastighet gir mindre tikking. Fra 60 km/t og oppover hører jeg ingenting. Hva kan dette være? Endret 19. mars 2010 av dan1el Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei. Har en Mitsubishi Galant '98. Fra 60 km/t og nedover, merker jeg en distinkt tikking fra motoren. Det virker som om tikkingen går i takt med hastigheten. Dvs. lavere hastighet gir mindre tikking. Fra 60 km/t og oppover hører jeg ingenting. Hva kan dette være? motorer tikker ikke på farten du holder de tikker enten ikke, alltid eller på spesifikke turtall Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det kan være en lekasje på eksosmanifoilen, det at du ikke hører den over 60km/t kan være fordi den blir overdøvet? litt vanskelig å si sikkert, men hadde det vært ventiltikking så hadde du hørt det hele tiden. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Det er ikke ventilene. Det er en litt mer mekanisk lyd. Jeg hører det best på førersiden, omtrent ved pedalene. Lyden kommer ikke dersom jeg gir gass. Bare når jeg triller. Lyden kommer heller ikke 100% av gangene... Dvs at det kan være flere sekunder der den ikke opptrer. Tok en kjøretur i stad... da måtte jeg ned i 40 km/t for å høre det. Merkelige greier. Endret 19. mars 2010 av dan1el Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Min ga en tikkelyd når jeg var nesten skrapa for olje. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Vel, følger lyden hastigheten på bilen og ikke motorturtallet ligger "feilen" ute ved hjulet en plass, drivverk ellernoe sånt. Neste gang lyden er der sett bilen i fri(evt stopp den) og trill i samme hastighet. Tikker det fortsatt og motoren er skrudd av skal det godt gjøres at lyden kommer fra motoren. Det kan være mye rart.. Alt fra stein i dekket til girkasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå