Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skriver på nettverk - Win7

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har to pcer med win7, den ene er koblet til skriveren med deling på. Når jeg skal søke etter skriveren i word (2007) på den andre pcen kommer det opp "The active directory domain is currently unavailable" og jeg kan bare trykke ok og da lukker søkingen seg igjen. Har enda en pc med win7 og word 2007, på den kan man fint skrive ut.

Er det noen som vet hva problemet er og helst hvordan man fikser det?

PS: Si ifra omså om du bare har en lite mistanke om hva det kan være. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det vil virke for jeg finner ikke skriveren via "Add printer" fra "Devices and Printers". Rart at det funker fra pappa sin pc og ikke min. Altså, faren min sin pc finner skriveren med en gang og skriver ut, men ikke min. :(

EDIT: Når jeg prøver å koble meg på pcen med skriveren via min egen kommer det opp etter at jeg har skrevet inn brukernavn opassord at jeg ikke har lov til å få tilgang på pcen. Regner med at hvis jeg finner ut av det så vil problemet være løst. :hmm:

EDIT 2: Fikset problemet nåh!

Tingen var at den pcen som hadde skriveren koblet til ikke var medlem av HomeGroup. Måtte finne et rart passord som jeg umulig kan ha laget selv inne på min egen pc for så å joine gruppen på skriver pcen. :p

Takker for svarene! (Selv om de ikke var til hjelp :tease:)

Endret av Oysteinkn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...