Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD og driverfeil

Anbefalte innlegg

Hei der!

Jeg har en Dell Inspirion 1525 (laptop) som jeg sliter endel med, kjøpte maskinen høsten 08.

Har lurt litt på om det er en produskjonsfeil, jeg fikk nemlig en rekke BSOD'ere for ca. et år siden som førte til at Dell kom på døra mi med en splitter ny harddisk til slutt.

Men selv med ny harddisk så har det vært mye trøbbel -men har ikke ønsket å betale en hel masse for å sende den, jeg har nemlig ikke utvidet support/garanti gjennom Dell.

Okei -stort sett så er dette problemene:

*Feilmeldinger om at WLAN-kortet (Dell Wireless WLAN Card 1.5) har sluttet å funke, men feilmeldingen stemmer ikke når den kommer,kortet har alltid fungert.

*Webcam'en fungerer ikke gjennom Dell's egen "webcam center" og webcam mananger", men kan fungere gjennom skype/msn. Har forsøkt å avinstallere og laste ned driver + program på nytt, men fungerer fortsatt ikke. Denne feilen kom ikke før i jula 2009. Akkurat nå har jeg fjernet alt for å evt. kunne starte på nytt.

*Maskinen går i restart i hytt og pine, både når den er i bruk, ikke i bruk og når jeg lukker igjen lokket (akkurat denne er så merkelig, jeg har nemlig satt den til å¨skulle gå i hvilemodus når jeg lukker igjen).

*BSOD'er -noen ganger langt i mellom hver gang, nå i det siste veldig ofte. Jeg tar gjerne å googler kodene, men har ikke rukket det nå de siste fire-fem gangene. (Har ikke vært ved pc'n akkurat i det det har skjedd, og vet faktisk ikke hvor jeg kan finne de igjen.

Jeg har såpass med kunnskap at jeg kan forstå en forklaring, og gjøre noe med det -men er likevel ingen programeringsnerd -så om noen kan hjelpe meg så beklager jeg om jeg kan finne på å måtte ha det inn med teskje.. ;)

Legger ved et skjermbilde fra windows som kom ved oppstart etter siste BSOD. post-176599-1268944040,8227_thumb.jpg

Noen som kan hjelpe der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BCCode: a henviser vanligvis til en hardware driver feil, så det er meget mulig at det er nettopp det trådløse kortet som forårsaker problemene dine.

Det første du kan prøve er å fjerne strømsparing funksjonen for det trådløse kortet. Høyreklikk på Min Datamaskin, velg Egenskaper, dertter Enhetsbehandling, og finn det trådløse nettverkskortet. Klikk på tabben som sier noe a la Strømsparing eller Adminstrering av energi (har ikke norsk OS dessverre). Fjern så haken for Tillat maskinen å slå av denne enheten for å spare strøm, eller noe slikt.

Det beste hadde vært å oppdatere driveren for nettverkskortet, men dessverre er Dell meget dårlige med å legge ut oppdaterte drivere. Har en Dell XPS bærbar selv.

Hjelper ikke dette får vi prøve noe annet. Å ja, hvis mulig, kan du laste opp den siste minidump filen, du finner den i C:\Windows\Minidump

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...