Gå til innhold

Førsteinntrykk av Major League Baseball 2K10

Anbefalte innlegg

Jeg så dette spillet til 150kr på Steam.

Så jeg måtte prøve da jeg hadde tidligere vurdert K9 versjonen, men den hadde fått latterlig dårlige karakterer.

Dette hadde fått noe bedre.

Det første inntrykket var dårlig, for det første var det loading ala Console loading, altså undøvendig for et spill som du har innstallert på pc'n.

Det andre var et det var ikke noe toturial, du hadde treings modus, men i modusen får man ingen forklaring på hva man skal gjøre, spillet bare sier, nå skal du gjøre det og det, nå gå å gjør det, uten å si noen om knapper osv.

Det er også at de få gangen de står hva man skal trykke på er det alitd console knapper man får beskjed om, A og B er ikke a eller b på tastaturet, men egentlig Space og Numbad 0 osv.

Veldig forvirrende

Det hjelper IKKE at baseball er latterlig komplisert spill, spillet er delt inn i 4 mini games, et er pitching der man skal slå ut mostanderen med balltre, så er det når du har balltre og skal teffe ballen, også har du et mini game der du er ute på basene og skal sjele flere baser osv.

Jeg har ikke kontroll på halvparen av det en gang.

Når det er sagt, er spillet veldig spennende, og blir sikkert bare mer spennende når jeg får kontroll på hva jeg skal gjøre.

Hver kamp er 9 runder, som igjen er delt inn i halv runder, så du har 18 halv runder.

Hver runde består først av et det ene laget slår etter ballen, mens den andre kaster, og så bytter dem plass.

Man scorer poeng hver gang en spiller har løpt gjennom 3 baser og tilbake til der man startet når man slo ballen.

Hver gang en spiller treffer ballen løper han så langt han tror han kan løpe rundt arenan, så lenge han står på basen er har sikker.

Når en annen treffer ballen kan første man som løp løpe igjen, og slik går det helt til 3 "slåere" blir slått ut, så lenge 2 bare har blitt slått ut kan du sende flere og flere ut på banen for å prøve å ta runden. men det er først når en spiller har tatt HELE runden man får poeng, så du kan i terorien ha 4 spillere ute på banen også ikke få et eneste poeng viss 3de mann blir slått ut.

Vel ved første spill fikk motstanderen et poeng tidlig i kampen, men jeg holdt tilbake flere poeng og ble ganske god med å kaste ballen, så fikk jeg ENDELIG et poeng ved nest siste runde, jeg trengte da bare et poeng til for å vinne, og akurrat da var det veldig spennende.

Men så skjedde det noe i siste runde, jeg greide pluttselig ikke kaste ballen lengre, det var som om spillet gjorde det vanskligere med vilje, man kaste ballen med å trykke en kode på numpaden, forekempel først holde inne 2 en stund før du trykker raskt på 8, tidlig i spillet hadde jeg god tid til dette, men ved siste runde gikk alt MYE fortere og det ble helt umulig å kaste bra, og motstaneren fikk 3 flere poeng, jeg hadde da bare et forsøk på å vinne og det var å få 4 spillere rundt banen, noe jeg ikke greide.

Spillet er UTROLIG dårlig tilpasset pc, det er HELT KLART en elendig port til pc fra PS3.

Men det er morro, og et velig dypt spill for å være et sports spill, det er mye å lære og holde styr på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...