Yang-Productions Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg er eier av eiendom på 1194,5 m2 med en villa og en garasje m/skjul på tilsammen 70 m2. Tdiligere eier av eiendommen har søkt om å fradelt 460 m2 for å bygge et hus der garasje/skjul står oppført. Det er egen adkomstvei til Parsellen. Han fikk avslag på dette hvor kommunen svarer at praksis er at en ikke tillater fradeling av boligareal på mindre enn 650m2 De viser til plan-og bygningsloven § 63 og ga avslag med begrunnelse i den omsøkte parsellens størrelse. Videre kunne vedtaket påklages til sektorutvalget for teknisk sektor av personer med rettslig klagerett innen 3 uker. Er det noen som vet om det finnes noen innfallsvinkel med hjemmel i loven som kan gi en dispensajon fra dette vedtaket? En nabo har fått delt sin grunneiendom hvor han satt igjen med et tomteareal på 449 m2 og solgte ute en parsell på 635 m2. Etter min mening burde det utifra min nabos deling ikke være noe grunnlag for et avslag for deling av min grunneiendom. Er det ikke et likhetsprinsipp her? Har målt en rekke eiendommer i nabolaget og flere av de er på 350 og 450 osv. Jeg kan få økt arealet til 500 m2, men det innebærer en del ekstra kostnader så utifra det som er søkt fra før er det ønskelig å få fradelt 460 m2. Jeg har ikke søkt selv om deling enda, men lurer på om det er hensiktsmessig å få min advokat til å sende søknaden med en jurdisk uttalelse. Men før jeg tar kontakt med han er jeg takknemlig for konstruktive innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå