JuC1y Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei Jeg har en muntlig presentasjon hvor jeg skal fortelle om en av disse konfliktene. Afghanistan Tsetsjenia Sudan Colombia Oppgaven går ut på at vi skal gjøre rede for hvilken konflikt dette her er, gå i dybden, forklare viktige årsaker til konflikten og hvem aktørene i konflikten er, argumentere for å finne løsninger på hvordan vi kan løse konflikten, og bruke eksempler fra nyhetene og lignende. Jeg er lite flink i samfunnsfag og vet ikke hvilken konflikt jeg bør snakke om, de fleste tar sikkert Afghanistan siden det er det som er mest populært i median. Derfor har jeg lyst til å ta noe annet, men vet ikke hva jeg bør velge? Er det noen som har noen tips. Oppsettet eller innholdet tenkte skulle bli lignende: Introdusere konflikten Forklare hva slags konflikt dette her er Forklare hvem denne konflikten er i mellom Forklare hvorfor konflikten har oppstått Finne løsninger på hvordan vi kan løse konflikten Fortelle Norges rolle i denne konflikten Konklusjon Og er det noe mer jeg bør ha med? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ikke glem aktører i konflikten, samt årsakene mellom matriell, religiøs og politisk uenighet som er drivkraften i alle konflikter. Men jeg forstår dog ikke hvorfor du skal trekke inn Norge når det ikke står at du skal gjøre det i oppgaven. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Nei det står ikke oppgaven, men vi har hatt mye om norges rolle i verden i samfunnsfagen og lærern ser ut til å like det, så tenkte kanskje det var en pluss? er ikke sikkert norge har noe rolle er bare noe jeg har satt opp.. kanskje jeg får flere ideer.. men, har dere tips til hvilke av disse konfliktene jeg bør velge, har lest litt om hver, men finner ingenting spessielt ved de akkurat noe jeg kunne ha fremført så hva anbefaler derE? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå