alex2562 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei! Etter over 2 år med bare en sliten laptop å spille på, er det nå på tide å bygge seg en skikkelig stasjonær maskin. Siden jeg ikke har bygget pc på en del år, håper jeg at noen her inne vil være behjelpelig med å finne de riktige komponentene til min nye pc. Bruksområde Jeg kommer til å spille en god del. Hovedsaklig Battlefield Bad Company 2, Mafia 2, Battlefield 1943 og lignende krevende spill. Ellers skal jeg se filmer i full HD kvalitet uten lagg (noe jeg regner med bør gå greit, ettersom min nåværende laptop klarer den oppgaven fint) og drive med lettere bilderedigering. Men altså, hovedvekten ligger i spillopplevelsen. Krav Ettersom jeg kommer til å koble pc'en opp mot min 42" LCD skjerm, har jeg noen krav som jeg stiller: - Må være min. 1920x1080p oppløsning på skjermkort og HDMI utgang. - 1gb RAM på skjermkortet (NB! Leste en plass at dette var anbefalt ved så høy oppløsning på stor skjerm. Gi gjerne beskjed om dette er feil). - Bør dra overnevnte spill på 1920x1080p oppløsning ganske greit. Prismessig så er jeg fleksibel, men rundt kr. 8000,- hadde hvert å foretrekke. Har ikke problemer med å gå opp i pris om det er snakk om store fordeler. I korte trekk er jeg ute etter en spill pc hvor jeg får mye ytelse for pengene. Jeg er heller ikke ute etter en lydløs pc, men jo mindre den bråker jo bedre. Men er ikke noe jeg ønsker å ofre ytelse for. Kan også nevne at jeg ikke ønsker å overklokke mine komponenter. Jeg er spesielt interessert i kommentarer på mitt valg av hovedkort, skjermkort, prosessor og ram, da dette er valg jeg er veldig usikker på. Her er en link til min handlelist hos komplett: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=786215&su=E4C53FC3-1F21-4306-A3A5-3E0E1BE4F817 Ser frem til svar. Alexander Lenke til kommentar
areah Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 dette oppsettet gir ganske mye mer for pengene. forklaring: Prosessor: denne er den som trekker mest frames ut av ati dine skjermkort kilde ram: billig ram med gode timings, du trenger ikke mer enn 1333Mhz HK: hk med sata6Gb og USB3, og gode muligheter for crossfire senere (multiGPU) Skjermkort: hd5770 er bra, men i ditt budsjett er det plass til hd5850. Kabinett er en smakssak. vilicoraptor er utklasert av ssd disker i disse dager, det optimale når du tenker på pris vs ytelse vs kapasitet, er å kjøpe en stor harddisk til lagring og en 80Gb ssd til OS og spill. http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4&feature=player_embedded en fin ssd Lenke til kommentar
Scyper Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Dette oppsette mener jeg skal fungere mer en bra nok for deg, det er forresten uten O.S noe du heller ikke hadde lagt til, du har vel muligens det fra før(?) Lenke til kommentar
alex2562 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Takk for svar! Mulig jeg var litt for utålmodig når jeg satt meg ned å skrev dette topicet. Jeg gjorde litt mer research (noe jeg burde ha gjort tidligere) og endte opp med et oppsett veldig ligt det som ble foreslått av areah. Største forskjellen var vel at jeg kjøpte en 10000rpm harddisk og et 5870 kort. SSD får man ta når de er gått litt ned i pris. Alexander Lenke til kommentar
areah Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 vil egentlig ikke anbefale raptor disker (10k rpm) men det er da bedre enn vanlige harddisker. hvis du såg videoen jeg postet så skjønner du kanskje hvorfor jeg ikke anbefaler 10k rpm disker. hd5870 kort er nok en fin investering. bra du gjorde litt research selv, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå