Gå til innhold

Hvem lurte jomfru maria, var paulus en hykler og hva drepte jesus...

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid sett meg lei på religiøse som hele tiden hakker løs på ting som de overhodet ikke har greie på og tenkte at jeg kunne lage en tråd den andre veien, der vi som ateister kan slenge ut påstander vi måtte ha om bibelen og så kan de kristne svare etter beste evne. Ikke helt vilt og uhemmet, men passe, slik at de kan få litt øvelse i hvordan vi oppfatter deres ville påstander... (Siden moderatorene ikke har stengt eller bannet kristne folk som åpenbart troller håper jeg at de kan la denne tråden være åpen, ihvertfall en stund... :)

Here I go:

Hypotetisk sett skal jesus sin far være gud, men hva om jomfru maria ble lurt? Vi har jo bare bibelens påstander om dette og det er derfor ingen sannhet at gud er faren til jesus i det hele tatt. Så jeg har en hypotese om at det nok er satan som har ligget med jomfru maria og gjort gud et kjempe pek ved å la gud tro at det var sønnen hans hun fikk. Jeg tror dette kom for dagen da gud hentet det han trodde var sin enbårne sønn etter korsfestelsen, for jesus lovte han skulle komme kjapt tilbake og nå er det gått 2000 år og enda ingen jesus.. spørs nok om jesus slaver rundt nede hos den egentlige faren sin og det er derfor at dommedagen ikke skjer..

Konklusjonen min er at dommedagen derfor er avlyst på grunn av utroskap (Nå var jo jomfru maria utro uansett og et dårlig papir for Josef, som nok luktet svovel og ikke turte å si noe.

En annen konklusjon jeg har resonert meg frem til er at jesus var homo seksuell og at det var den EGENTLIGE grunnen til at de tok livet av ham. Jeg mener, ingen med sine fulle fem løper rundt i 33 år uten å få seg litt pels på knaggen med mindre en liker gutter/menn. Hvorfor skulle jesus være bedre enn faren, som, tror man ihvertfall, hadde sex med jomfru maria, med mindre han faktisk var homo? Hvorfor er det ingen som tørr å ta opp slike ting egentlig?

En annen ting som jeg har funnet ut er grunnen til at så mange kristne er homofobe er fordi de er smertelig klar over at de elsker en mann og for at dette ikke skal bli så tydelig angriper de alle andre som også liker menn!

Er det noen andre som har gjort seg noen tanker om kristendommens påstander og slikt her inne så vær vennlig å smør dem opp slik at de religiøse kan få svare for seg for engangs skyld.

Ikke noe stygt eller fornærmende eller personlig, bare ting eller konklusjoner som du lurer på ved kristendom...

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Je, en skulle jo nesten tro at det var det ordet var tenk som når en ser på katolikkene i irland.... 90% av ALLE de gutte barna som noensinne har satt sine ben, eller skal jeg si rumper, innenfor en katolsk barnehjems instutisjon er misbrukt MED BITENDE OG VILJE FRA DE GEISTELIGE!! Kvalmt!! Skikkelig skikkelig kvalmt.

Og mer kommer, bare vent! Ting som folk aldri turte å bringe frem for offentligheten vil nå dukke opp som ille luktende svovelbobler i ei myr, og stinke like ille!! Men der har du hva du får når du undertrykker de naturlige driftene våre, da sitter du ofte igjen med gapende avvik og resultatene bobler nå til overflaten... :sick: Stakkars unger!

Lenke til kommentar

Har i lengre tid sett meg lei på religiøse som hele tiden hakker løs på ting som de overhodet ikke har greie på og tenkte at jeg kunne lage en tråd den andre veien, der vi som ateister kan slenge ut påstander vi måtte ha om bibelen og så kan de kristne svare etter beste evne.

(Her lo jeg faktisk høyt.)

Hypotetisk sett skal jesus sin far være gud, men hva om jomfru maria ble lurt? Vi har jo bare bibelens påstander om dette og det er derfor ingen sannhet at gud er faren til jesus i det hele tatt. Så jeg har en hypotese om at det nok er satan som har ligget med jomfru maria og gjort gud et kjempe pek ved å la gud tro at det var sønnen hans hun fikk. Jeg tror dette kom for dagen da gud hentet det han trodde var sin enbårne sønn etter korsfestelsen, for jesus lovte han skulle komme kjapt tilbake og nå er det gått 2000 år og enda ingen jesus.. spørs nok om jesus slaver rundt nede hos den egentlige faren sin og det er derfor at dommedagen ikke skjer..

Konklusjonen min er at dommedagen derfor er avlyst på grunn av utroskap (Nå var jo jomfru maria utro uansett og et dårlig papir for Josef, som nok luktet svovel og ikke turte å si noe.

Du verden. Blitt en troende, RWS?

En annen konklusjon jeg har resonert meg frem til er at jesus var homo seksuell og at det var den EGENTLIGE grunnen til at de tok livet av ham. Jeg mener, ingen med sine fulle fem løper rundt i 33 år uten å få seg litt pels på knaggen med mindre en liker gutter/menn. Hvorfor skulle jesus være bedre enn faren, som, tror man ihvertfall, hadde sex med jomfru maria, med mindre han faktisk var homo? Hvorfor er det ingen som tørr å ta opp slike ting egentlig?

Å anklage Jesus for å være homofil er du da langt fra den første som gjør. Men det har ikke blitt noe mer sannsynlig med årene.

En annen ting som jeg har funnet ut er grunnen til at så mange kristne er homofobe er fordi de er smertelig klar over at de elsker en mann og for at dette ikke skal bli så tydelig angriper de alle andre som også liker menn!

Hvordan har du funnet ut dette?

Dette med "la de små barn komme til meg" har alltid uroet meg ....

Verdens største pedo-ring?

edit: Spurt på en ikke-fornærmende måte.

Nå lar du det du sier bli farget av dine egne fordommer og leser ting inn i teksten, ikke ut av den.

90% av ALLE de gutte barna som noensinne har satt sine ben, eller skal jeg si rumper, innenfor en katolsk barnehjems instutisjon er misbrukt MED BITENDE OG VILJE FRA DE GEISTELIGE!!

Det var da et veldig nøyaktig tall. Kilde til den statistikken?

Lenke til kommentar

1248885722520.jpg

"Reason must be deluded, blinded, and destroyed."

-Martin Luther

"From the polluted fountain of indifferentialism flows that absurd and erroneous doctrine, or rather raving, which claims and defends liberty of conscience for everyone. From this comes, in a word, the worst plague of all--liberty of opinions and free speech."

-Pave Gregor VI

Skulle gjerne spurt et spørsmål, men med tanke på hvor lite fornuft det kommer til å ligge bak svaret ser jeg ingen grunn.

Lenke til kommentar

Hvem lurte jomfru maria, var paulus en hykler og hva drepte jesus...

Du RWS, angrepene dine på akkurat disse menneskene, er ganske avslørende for deg. Man trenger nesten ikke lese evangeliene for å forstå hva det er snakk om. Du bare bekrefter det som hendte på den tiden.

Lenke til kommentar
"Reason must be deluded, blinded, and destroyed."

-Martin Luther

Luther sa veldig mye negativt om fornuften, men i en helt annen kontekst enn det du setter dette sitatet inn i. Han uttalte seg på ingen måte om fornuften som redskap i forskning, men om fornuften i en teologisk sammenheng. Når du gjør som her, og bruker Luther-sitatet til å underbygge en oppfatning om at kristendommen bevisst har hindret forskning og fremgang, er det rett og slett historieforfalskning.

Skulle gjerne spurt et spørsmål, men med tanke på hvor lite fornuft det kommer til å ligge bak svaret ser jeg ingen grunn.

Da får du heller ingen svar. Prøv! :)

Lenke til kommentar

Du verden. Blitt en troende, RWS?

Nei, jeg har nok ikke det. Men syntes mine påstander var akkurat like gode som bibelens påstander... For hvem vet, kanskje er det djevelen som har lurt dere kristne hele tiden? Så mye dritt som er foretatt i den kristne gudens "navn" så skulle en nesten tro det... :) Men bare nesten...

Men fra det ene til det andre, han derre johannes som skrev den åpenbaringen, hva var det han røyket for noe da? Han må jo ha vært høy som et juletre for å klare å skrive den røre historien han har prestert å få nmed i bibelen, noe som kanskje er enda mer utrolig at de faktisk tok narko famtasiene hans med i biblen i det hele tatt, da selv den mest ignorante kristenmann er pokka nødt il å få med seg at mannen ikke kunne være ved sine fulle fem når han skrev dette. 7 hodet drage faktisk, og ild vogner og det hele. Nei og nei, dette blir festivitas og stram tiss på de geistelige når jesus kommer og skal dele ut deng...

Det er en ting til jeg alltid har lurt på: Syntes dere kristne at alle andre ikke kristne og ikke troende fortjener å brenne i helvette? Det virker faktisk noen ganger som om dere nesten blir litt kåte av å tenke på hvor mange som skal i ildsjøen, for dere tror jo på den ikke sant? Der gleder dere litt vel til å se ateister brenne igjen og igjen, men klart, sikkert ikke så gøy å se familie eller barna sine brenne da, men de får jo som fortjent, ikke sant, når de ikke tror på gud? Det er jo det dere sier til dere selv hele tiden, er det ikke? At dere er spesielle og heldige som skal til himmelen og siden dere har gjort det valget må dere ha gjort dere opp en mening om hvm som skal til helvette også, ikke sant?

Ikke at det skremmer meg, hvis noen skulle tro det, for er det noe jeg mistet troen på for lenge siden så er det HELE den kristne læren, det er kun et eventyr for meg og et eventyr jeg aldri ville lest for ungene mine, da det er så mye hat i den boken at det halve kunne være nok.

Så har jeg et spørsmål til de av dere kristne som ikke "tror" på evolusjons teorien. Hvorfor gjør dere ikke det og hva ønsker dere å oppnå ved å fornekte fakta som vi faktisk kan bevise? Er det frykten for at folk heller vil tro på, akseptere, evolusjon og på den måten gå vekk fra de religiøse doktrinene dere er redde for eller hva?

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Men fra det ene til det andre

Ja, det må jeg si. Anser du deg som ferdig med de temaene du bragte opp i første post og som jeg svarte på?

Svar gjerne på de spørsmålene jeg stilte deg før du går videre:

Hvordan har du funnet ut dette?

La meg legge til: Hva legger du i at mange kristne er "homofobe"? Hva mener du med det begrepet, og hva legger du til grunn for å påstå at mange kristne er det?

90% av ALLE de gutte barna som noensinne har satt sine ben, eller skal jeg si rumper, innenfor en katolsk barnehjems instutisjon er misbrukt MED BITENDE OG VILJE FRA DE GEISTELIGE!!

Det var da et veldig nøyaktig tall. Kilde til den statistikken?

Dersom du i denne tråden bare skal lufte frustrasjon, komme med påstander og denslags uten å være åpen for tilbakespill og diskusjon(tross det du skriver i første avsnitt av første innlegg), hører det du har på hjertet bedre hjemme i Prekestolen.

Lenke til kommentar

Jeg mener, ingen med sine fulle fem løper rundt i 33 år uten å få seg litt pels på knaggen med mindre en liker gutter/menn.

Dette er en kjempeflott hersketeknikk :)

Du mener at det er en hersketeknikk å IKKE få seg ei dame eller at det er hersketeknikk å være homo?

Lenke til kommentar

Har et par teorier her.. Den ene er at Maria på en eller annen måte ble lurt, fortalt at sønnen hun var gravid med var Guds sønn, eller at hun muligens var sinnsyk og diktet opp en historie som hun fikk seg selv til å tro på. Jesus ble gjennom hele oppveksten matet med denne historien, og trodde gjennom hele sitt liv at han var Guds sønn, sendt til jorden for å omvende og rekruttere mennesker. Han trodde dette så sterkt at han lot seg bli drept på korset og alt det der.

En annen er at Maria ble voldtatt/var utro, og ikke turte å fortelle Josef om disse grusomme hendelsene. Derfor fant hun opp det perfekte skalkeskjul for graviditeten - hun hadde blitt befruktet av Gud! Her har muligens Jesus gått gjennom det samme i oppveksten som i den første teorien.

Lenke til kommentar

Har et par teorier her.. Den ene er at Maria på en eller annen måte ble lurt, fortalt at sønnen hun var gravid med var Guds sønn, eller at hun muligens var sinnsyk og diktet opp en historie som hun fikk seg selv til å tro på. Jesus ble gjennom hele oppveksten matet med denne historien, og trodde gjennom hele sitt liv at han var Guds sønn, sendt til jorden for å omvende og rekruttere mennesker. Han trodde dette så sterkt at han lot seg bli drept på korset og alt det der.

En annen er at Maria ble voldtatt/var utro, og ikke turte å fortelle Josef om disse grusomme hendelsene. Derfor fant hun opp det perfekte skalkeskjul for graviditeten - hun hadde blitt befruktet av Gud! Her har muligens Jesus gått gjennom det samme i oppveksten som i den første teorien.

Eller at hele historien om jomfru maria, jomfru fødsel og guds sønn er hentet ut av løse lufta, bygget på andre lignende religioner som de kopierte, da jesus slettes ikke var den første "gude" sønnen som ble født av en jomfru, som hadde tolv disipler, etc etc...

Personlig har jeg null tro på den historien og når ikke en dritt av det som hevdes der kan bakkes opp med et lite bevis engang så skulle ingen andre gjøre det heller egentlig, da det ikke er fornuftig å tro på kilder der kildene er den eneste henvisningen og på toppen av det har en klar agenda med det de kommer med... Ikke sundt å tro på slikt... :)

Lenke til kommentar

Man har påstander som bygger på tro og 2000 år med historie.

Så har man påstander som bygger på fantasi og for mye fritid. Hvor eneste målet er å prøve å latterligjøre.

Hvordan er disse likestilt?

De 2000++ år gamle påstandene kunne opprinnelig godt ha oppstått via fantasering og/eller på grunn av for mye fritid.

Arvede vrangforestillinger blir ikke mer verdt av at de har eldgamle røtter. Uten denne misforståtte respekten for det "hellige", ville flere av påstandene latterliggjort seg selv og vi kunne glatt forkastet dem og begynte å bruke tiden vår mer fornuftig.

Forøvrig liker jeg også "teorien" om at Maria ble besvangret på vanlig vis og lurte den godtroende fjotten Josef samt flere andre naut, og så ballet det på seg.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg null tro på den historien og når ikke en dritt av det som hevdes der kan bakkes opp med et lite bevis engang

Hva vil du anse som et troverdig historisk bevis på at en hendelse har funnet sted?

Det burde ihvertfall ha flere uavhengige kilder, slik at det kan kryssjekkes og verifiseres som ett minste kriterium...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...