Gå til innhold

Røde+grønne piksler på mørk bakgrunn, alvorlig?

Jimstar

Anbefalte innlegg

Har kjøpt bruktpc for siste gang i mitt liv, og måtte allerede levere den tilbake første dag grunnet store feil, bl.a bluescreen. Mannen som solgte meg den var ihvertfall hyggelig nok til å reinstallere, samt oppgradere operativsystemet, så ting virker en smule bedre nå. Det eneste problemet jeg kan sette fingern på idag, er at jeg får små grønne og røde flekker rundt omkring på bakgrunnen og når jeg booter opp windows. Det ses lettest på mørke bakgrunner..

Dette problemet skyldes IKKE skjermen, har prøvd med en annen skjerm, og resultatet er det samme. Hva skyldes dette problemet? Er det nok til å gå tilbake og klage for andre gang? jeg har nemlig interesse av å heve kjøpet, da jeg tydeligvis har blitt levert en dårlig fungerende vare.

Skjermkortet er Radeon x1900 512mb og det kjører på ATI catalyst control center

Ps. Når jeg drar "vinduet" frem og tilbake over flekken, blir den dratt utover, som vist på vedlagt bilde. kanskje det forklarer noe mer...

Edit: nå ble jeg litt usikker på om de flekkene vises når jeg tar printscreen, eller om det er bare jeg som kan se dem x).. flekkene går ihvertfall gjennom alt og viser seg om bakgrunnen er mørk. Så det suger...

post-42789-1268930044,083_thumb.jpg

post-42789-1268930052,364_thumb.jpg

Endret av Jimstar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter som du får samme resultat på to forskjellige skjermer, får du nok de grønne og røde flekkene på grunn av skjermkortet. Enten blir det for varmt, eller skjermkortet er i ferd med å ta kvelden for godt.

Du kan laste ned HWMonitor og sjekke temperaturen på skjermkortet, klikk på link øverst til venste på den web siden for å laste ned siste versjon.

Er det høy temperatur, kan du sjekke om det er mye støv på kortet, eventuelt kjøpe trykkluft på boks og blåse det rent.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...