shammern Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg bestilte for litt tid siden en ACER 7740G, men etter uker med venting uten videre garanti for at den kommer inn har jeg gitt opp. Fikk tips her på forumet i går om ASUS X77JA som jeg også likte godt, men desverre er også denne utsolgt over alt. Mitt spørsmål, til alle dere som har langt bedre peiling enn meg, er om denne (beskrevet under) kan være et fullgodt alternativ. Hva er eventuelt det som gjør at den ikke bør prioriteres eller det som gjør at den er et alternativ. Har selv gode erfaringer med Dell fra tidligere. Dell Studio 17 Prosessor: INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, 4 TRÅDER, TURBO BOOST OPPTIL 2,93 GHZ, 3 MB HURTIGBUFFER) Operativsystem: Ekte Windows® 7 Home Premium 64 Bit - Norsk LCD: 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL Webcam: 2,0 megapikslers integrert webkamera Minne: 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2024] Harddisk: 1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB) Grafikkort: 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650 Optisk stasjon: DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software Trådløs tilkobling: Dell Wireless 1397 minikort (802.11 b/g) Antivirus: McAfee® Security Centre - 15 måneders beskyttelse - norsk Denne maskinen får jeg for rett i overkant av 8000,- kroner. I tillegg lurer jeg på om det er verdt å erstatte prosessoren med følgende prosessor for et tillegg på 470,- kroner: INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, 4 TRÅDER, TURBO BOOST OPPTIL 3,06 GHZ, 3 MB HURTIGBUFFER) Og er det verdt å endre Operativsystemet til Windows 7 Professional 64-bit for et tillegg på 250,- Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Angående prosessor - nei. Angående OS - bare du kan svare på det. Trenger du det ekstra du får med professional? Laptopen ser bra ut den. Veldig lik de andre hva specs angår. Lenke til kommentar
shammern Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Takk for svar. Føler meg litt usikker også på operativsystemet... hva er den største (mest markante) forskjellen på de to versjonene? Dersom noen har en link til en side der dette framgår klart, hjelper det godt. Virker prisen grei i forhold til ytelse? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Den ser veldig grei ut også i forhold til pris. Ang OS så mangler premium endel funksjonalitet med tanke på domenestyring, bakoverkompabilitet til xp, avansert backupfunksjonalitet og språkstyring. Premium holder i massevis til normal bruk i et hjemmenett. Lenke til kommentar
shammern Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Thanks a lot! Da blir det vel å bestille denne, dersom ingen kommer med forslag som er et bedre alternativ enn denne. Pris inntil 8500,- og skal brukes til film-, video- og bilderedigering. Også noe spill, tenker jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå