Mastersinus Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei alle sammen Jeg vurderer i disse dager å oppgradere til windows 7. I den sammenheng lurer jeg på om jeg kan beholde lisensen til Microsoft Office og slippe å kjøpe en ny til den nye installasjonen. Har cd med tre lisenser, men hadde håpet å slippe å bruke opp en på en reinstallasjon. Noen som vet om dette er mulig, og i så fall, hvordan. Takker for alle svar Lenke til kommentar
ben_solh Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hvilken version av Microsoft Office har du? Har cd til både 2003 og 2007-versjonene med 1 cd key tilhørende, og jeg kan reinstallere så mye jeg vil Jeg vil egentlig tro at du også bare kan reinstallere og bruke samme nøkkel uten problem? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Noen som vet om dette er mulig, og i så fall, hvordan. Hvis du har en "Home & Student version" av Office med 3 lisenser, så skal du ha lov til å reinstallere Office uten å "bruke opp" en lisens. Du skal til og med ha lov til å fjerne den fra én PC og installere den på en annen - fortsatt uten å "bruke opp" en lisens. (Men du kan bare ha den installert på 3 PC'er om gangen.) Lenke til kommentar
Mastersinus Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Har Home and student 2007 ja, og den bruker bare en cd-key. Jeg antar dere har rett i forhold til hvordan den fungerer. Har vel ett eller annet system som sjeker mot nett og teller antall pcer den er i bruk på. Takk for raskt svar. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hvis du mot formodning skulle bli nektet aktivering av det automatiske systemet, så bruker en telefon til Microsoft (- nummeret skal i så fall bli oppgitt -) å løse opp i flokene. (Selvsagt burde man sluppet alt dette ekstraarbeidet, men det er nå mange som heller tar det fremfor å gå helt og fullt over til OpenOffice ...) Lenke til kommentar
ben_solh Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Microsoft Office eier OpenOffice da Når openOffice kjører, går alt annet arbeid på pc-en übertregt, så jeg støtter Microsoft Office fullt der gitt Lenke til kommentar
Mastersinus Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Takker for svar og slår meg til ro med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå