Hakkebakk Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei. Er dette vanlig på Intel Core i5 750? Frekvensen ("MHz") på prosessor varierer hele tiden. Se hardware i signaturen. Core temp: Frequency: varierer mellom 1182,55 MHz (131,39 x 9,0) og 2759,22 MHz (131,39 x 21.0) i modusen "High performance" PC Wizard: Frequency: 2666 MHz (current mellom 3040 MHz og 3119 MHz) Litt info, det var helt likt før jeg installerte Asus sine program; EPU-6 og TurboV Evo. Men kan jo skifte modus til feks Power saving, men den er likevel ikke stabil. Takk for svar Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Den klokker seg ned når den ikke brukes/brukes lite. Slå av EIST i BIOS for å ha den stabilt på 2.66 eller hvilken frekvens du kjører på. Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Med "hele tiden" mener jeg hvert 3. sekund. Fortsatt normalt? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det kommer an på. Prøv å slå av EIST først da, om det fortsatt skjer kan det være noe feil. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 EIST? Hva med Intel Speedstep, cranker opp frekvensen til oppgitt på pakken når det trengs. Med mindre du er ivrig overklokker, så har de tikke noe å si annet enn at det kanskje sparer strøm i lengden. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Min i7-860 gjør dette også. Som nevnt, det skal ikke ha noe å si på ytelsen din, prosessoren yter etter behov. Så i grunnen er det ikke noe du behøver å gjøre noe med, med mindre du behøver å ha CPU på 2.66 GHz selv når den ikke gjør noe. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 EIST? enhanced intel speedstep technology. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Hei. Er dette vanlig på Intel Core i5 750? Frekvensen ("MHz") på prosessor varierer hele tiden. Det høres ut som om det er Turbo Boost som slår til. Intels nye flerkjerneprosessorer kan skru av noen kjerner og øke hastigheten på de resterende. Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 Min i7-860 gjør dette også. Som nevnt, det skal ikke ha noe å si på ytelsen din, prosessoren yter etter behov. Så i grunnen er det ikke noe du behøver å gjøre noe med, med mindre du behøver å ha CPU på 2.66 GHz selv når den ikke gjør noe. Riktig.. men en kompis med i7 920 har helt stabile frekvenser på alle moduser (seff forskjellige frekvenser på ulike moduser). Hos meg skifter frekvensen hvert 3. sekund på alle moduser unntatt max power saving. der er den stabil på 1,2ghz. begge har asus hk med EPU-6 program. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Min i7-860 gjør dette også. Som nevnt, det skal ikke ha noe å si på ytelsen din, prosessoren yter etter behov. Så i grunnen er det ikke noe du behøver å gjøre noe med, med mindre du behøver å ha CPU på 2.66 GHz selv når den ikke gjør noe. Riktig.. men en kompis med i7 920 har helt stabile frekvenser på alle moduser (seff forskjellige frekvenser på ulike moduser). Hos meg skifter frekvensen hvert 3. sekund på alle moduser unntatt max power saving. der er den stabil på 1,2ghz. begge har asus hk med EPU-6 program. Min 920 ble også stabil etter jeg skrudde av EIST (Intel Speed Step kalles det i noen BIOS) Endret 19. mars 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Bre la den være. Prosessorene fra Intel er designet slik for å spare strøm, redusere slitasjen og redusere støy. Når cpu oppdager at den ikke trenger å kjøre for fullt bremser den ned, slik at den bruker mindre strøm og som følge av det ikke blir så varm. Som igjen resulterer i lavere viftesus fra cpu-kjøler. Når det er behov for mer kraft, øker frekvensen til maks igjen, og det skjer på noen få millisekunder. Så ingenting å bekymre seg over, og ingenting å bry seg med. Veldig normalt og veldig praktisk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Når det er behov for mer kraft, øker frekvensen til maks igjen, og det skjer på noen få millisekunder. Så ingenting å bekymre seg over, og ingenting å bry seg med. Veldig normalt og veldig praktisk Både Speedstep og Turbo mode er kjekke ting såfremt du ikke skal klokke. Da blir de brått litt vanskelig å teste stabilitet når ting går i begge retninger sånn helt av seg selv. Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 EIST? enhanced intel speedstep technology. Går det an å bruke feks strømsparingsmodus når EIST er av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå