fkm Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Skjorter fra Tailorstore Syntes du skal skrive en liten anmeldelse av erfaringen fra skjortene der ifra Har vurdert å handle derifra, men har vært skeptisk til kvalitet og hvordan resultatet ville bli. Som Alex sier, det er overraskende bra! Bare pass på at noen andre måler deg! Jeg målte meg selv, og det ble ikke en kjempesuksess Det er også en god ide å bestille i et billig stoff første gangen, for det er lett å gjøre litt småfeil med målene! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Takker for tips Skal nok ikke måle meg selv nei, hehe. Fargekombo har du bestillt fkm? Og forsåvidt C.Bass? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg bestilte bare en helt enkel hvit skjorte. Kan jo skrive ned et par ting du IKKE skal gjøre, så slipper flere å gjøre samme feil som jeg gjorde 1: Ikke mål deg selv (som sagt) 2: Ikke bestill stiv krave og mansjetter (jeg liker stive kraver og mansjetter, med disse var AAALT for stive) 3:Ikke bestill med monogram (skriften er ikke pen) 4: Ikke overdriv målene for å få skjorten ekstra slim, den blir mer enn slim nok når man velger slim-fit og tar ordentlige mål. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Mansjetter har ikke stiv som alternativ. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Det hadde de da jeg bestilte... Men det er jo rundt et år siden, så det kan vel hende de har fjernet det siden den gang... Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 2: Ikke bestill stiv krave og mansjetter (jeg liker stive kraver og mansjetter, med disse var AAALT for stive) Takker! Hadde brent meg på den hvertfall. Tok du klassisk på hvordan skjorten er nede? Lengre bak en fremme, eller "moderne"? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Klassisk, definitivt. Da går ikke skjorten ut av buksen når du setter deg ned. Moderne er for de som bruker skjorte utenpå buksen. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 2: Ikke bestill stiv krave og mansjetter (jeg liker stive kraver og mansjetter, med disse var AAALT for stive) Takker! Hadde brent meg på den hvertfall. Tok du klassisk på hvordan skjorten er nede? Lengre bak en fremme, eller "moderne"? Klassisk, for jeg går stort sett alltid med skjorten i buksen. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Går sjeldent etter merker, men det jeg liker. Men uansett, et merke jeg har handlet mye fra er f.eks Dorothy Perkins, en butikk jeg liker svært godt ift at den er relativt billig og har ganske god kvalitet. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Acne Filippa K NN07 J. Lindeberg Tiger of Sweden Burberry (selvom jeg ikke eier noe så har de utrolig mye fint ) H&M Ralph Lauren Samsoe & Samsoe Velour Diesel jeans April77 Whyred Bruuns Bazaar Endret 25. mars 2010 av Overdox Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg har tidligere bestilt en rekke skjorter fra tailorstore, og det ha vært en varierende fornøyelse. Vanskelig å ta skikkelige mål, skjortene er knappe, mønster passer i hytt og dynevær, fargegjengivelsen så som så på nettet, og sømmene er nå av enkleste sort og er ikke fine etter en stunds bruk. Etter at jeg oppdaget noen gode nettbutikker i London, har jeg ikke handlet mer på tailorstor. Heller greie ferdigskjorter enn dårlig målsøm. Skjortene produseres på Sri Lanka, og jeg vet ikke hva som er alderen på syerene. Det kan godt være barnearbeid. Jeg mailet Malmø og de kunne fortelle at "alle var rett gamla" hva nå det måtte bety. Mvh Dag Lenke til kommentar
fkm Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg kan ikke si noe særlig om hvordan de holder seg, ettersom jeg ikke har brukt min mer enn et par-tre ganger, men at sømmene er enkle er absolutt sant. Poenget er jo at de koster 4-500 kr, og til den prisen får man ikke all verden uansett... Personlig kjøper jeg heller ferdigskjorter, for jeg pleier å passe ganske godt inn i vanlige str. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Man får nok det man betaler for, til en viss grad. Kommer nok til å prøve en skjorte fra TailorStore, men tror ikke jeg blir noen storhandler der etter det jeg har lest her. Lenke til kommentar
Lebb Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 LRG Lakai I.N.I Supra carrahart Lenke til kommentar
BreadHead Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det jeg for det meste bruker er: Quick Silver Element Lee Lacoste Diesel Moods of Norway Billabong Ellers bare det som ser bra ut. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det jeg for det meste bruker er: Quick Silver Element Lee Lacoste Diesel Moods of Norway Billabong Ellers bare det som ser bra ut. Morsomt å lese forskjellene på hva folk syntes er pent Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 fmk, det stemmer at man ikke får allverden for 4-500,- http://www.ctshirts.co.uk/gbpdefault får du fire av god britisk kvalitet, eller fire hos tm.lewis, eller tre for £99 hos http://www.harvieandhudson.com/, som er min favoritt. Men det betinger jo at man har sansen for den litt konservative engelske stilen. Kvliteten er himmelvid fra disse tailorstor sine. Dag Lenke til kommentar
fkm Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det er absolutt kvalitetsforskjell ja, men problemet for mange er jo at ferdigskjorter ikke passer spesielt godt. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Det er alltid snakk om kompromisser, mange i Norge går med for trange skjorter, imo. Charles Tyrwhitt har et fantastisk utvalg av hals- og ermestørrelser, men krager og mansjetter er selvsagt limt. Og stoffet er bare alminneig. Slipsene macher bra, mer også kun av alminnelig kvalitet. Dressene er også greie til den prisen, og det meste er av jevnt god kvalitet, selv om jeg har vært uheldig med noen kjøp. Hvis du vil ha virkelig high end, går du til Turnbull & Asser og får sydd dine skjorter, til ca £200 pr stk og minimum bestilling er seks stk. Men da er du også garantert passform og ypperste kvalitet i alle ledd. Da kan du gå med skjortene til James Bond, for det er der de lages. Og til prins Charles, Bryan Ferry, osv, osv. Kundelisten er i kjent britisk stil like hemmelig som koden til Bank Of Englands valuttaressurser. Diskresjon er en dyd over dammen. Harvie and Hudson sine skjorter er litt vide, som alle engelske. Men de har også begynt å lage slimfit, men de har jeg ikke prøvd. Krager og mansjetter er ulimt. Bomullet er ypperlig, men du må like stilen. Slipsene er helt riktig tilpasset skjortene. Thomas Pink har også fantastiske skjorter, men prisene er opp under tusenlappen. Fin nettbutikk, også, og et verdensberømt nettsalg noen ganger i året. Alle menn bør ha noen skjorter fra Pink, synes jeg. De er klassiske i formen, men mer moderne i stil. Dag Lenke til kommentar
fkm Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hvis du vil ha virkelig high end, går du til Turnbull & Asser og får sydd dine skjorter, til ca £200 pr stk og minimum bestilling er seks stk. Nå ja, skal man VIRKELIG ha high end går man til Charvet og får sydd skjorter til 500 € pr stk. Kvalitetetsmessig er det nok ikke så stor forskjell fra T&A, men prisen er jo nesten dobbel, så det er et litt mer eksklusivt preg over det. Personlig er jeg en smule anglofil, så jeg ville nok heller gått for T&A Jeg er forresten enig i at mange går med for trange skjorter. Det er ikke pent å se ut som om man har på seg et pølseskinn imo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå