SoftChIP Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hei! PCEN min::::: Abit KX7-333R hovedkort AMD AthlonXP 1900+ 512MB DDR 2100 minne 3D prophet All In Wonder 7500 skjermkort +mye mere ********************************************* Vanlig prosessor temperatur: 54C ********************************************* BIOSen min: CPU Operating Speed *** 1900+(133) CPU FSB Clock(MHz) *** 133 Ratio (FSB:AGP:PCI) *** 4:2:1 Multplier Factor *** x12 Enhance For Benchmark *** Disabled Speed Error Hold *** Disabled CPU Power Supply *** CPU Default Core Voltage *** 1,750V |/0 Voltage *** 3,50V DDR Voltage *** 2,55V CPU Fast Command Decode *** Normal ***************************************** Spørsmålet mitt er da.....: Hva burde jeg gjøre her for å få en raskere prosessor??? Jeg vil ikke ta store sjangser...... Bare kom med forslag.... Er det noe "fysisk" jeg MÅ gjøre? SoftChIP Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 svarte på den andre posten din på samme spm ! Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Du kan jo prøve: !!! WARNING !!! Not every DDR memory module can work with the following aggressive setting. !!! WARNING !!! Load Optimized Defaults SoftMenu III Setup 2-1 CPU Operation Speed: User Define Enhance For Benchmark: Enabled 2-2 CPU Fast Command Decode: Ultra (for 100 and 133 CPU) Fast (for CPU overclocked to 166 and above) Advanced BIOS Features 3-1 CPU L2 Cache ECC Checking: Disabled 3-2 APIC Mode: Enabled Advanced Chipset Features/DRAM Clock 4-1. DRAM Timing: Manual DRAM CAS Latency: 2 Bank Interleave: 4 Bank Precharge to active(Trp): 2T Active to Precharge(Tras): 5T Active to CMD(Trcd): 2T (If the system fails to boot up with above five settings, clear CMOS by yellow jumper and load optimized default) 4-2. DIMM1&2 CMD Drive Strength: High (For Kingmax DDR module compatibility only; keeps Auto for other DDR modules) DIMM3&4 CMD Drive Strength: High (For Kingmax DDR module compatibility only; keeps Auto for other DDR modules) 4-3. Enhance DRAM Performance: Enabled 4-4. DRAM Access: 2T (If the system fails to boot up with above 2T setting, clear CMOS by yellow jumper and load optimized default) 4-5. DRAM Command Rate: 1T Command (1T Command is a big challenge to most DDR modules, but if your module survived on this setting, there will be a significant memory performance gain.) Advanced Chipset Features/AGP & P2P Bridge Control 5-1. AGP Aperture Size: 128M 5-2. AGP Driving Control: Manual AGP Driving Value: DA or EC 5-3. Enhance AGP Performance: Enabled Det hjalp endel på mitt Abit KX7-333 (ikke raid, men tror ikk det skal ha noe å si) Mulig du må droppe de småagressive instillingene på ram'n dersom du har billigram. Lenke til kommentar
SoftChIP Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Åssen cpu og ram har du....????? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg har XP 2400+ (T-bred) og 1GB noname ram. Dette hjalp også tidligere da jeg hade 512MB Ram og XP 1800 (palomino) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå