Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lys i taket på russebil

MrL

Anbefalte innlegg

Har en ganske enkelt spørsmål. Vi har russebil, og ønsker en litt kul effekt i taket.

Derfor tenkte jeg å få til et tak som ser litt ut som dette:

baby-bentley-hire-limousine2.jpg

Vi har stoff i taket, går det vell greit hvis vi borrer.

Hvis jeg bestiller en 20-30 stk av denne, tror dere jeg vil få en tilnærmet effekt? Har som regel erfaring med at ting blir bedre i tankene enn etter det er gjennomført :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil tro at det der er fiberoptisk lys og ikke dioder, har du tenkt på om det er plass i taket selv om du borer, må jo legge kabler osv

Ja plassen tror vi skal være grei. Hmm, men tror du diodene vil skape ca samme effekt?

Lenke til kommentar

tja prikkene vil bli større du vil mest antagelig få litt mer lys effekt, enn prikk effekt.(dårlig forklart men du skjønner det sikkert)

hmm okei :) Da er spørsmålet om jeg skal ta sjangsen, kan jo bli fett fordet :)

Lenke til kommentar

Du vet kanskje forskjellen på dioder og fiberoptikk i slikt bruk? Dersom du benytter deg av dioder, så er det jo de som lyser selv, og du trenger dermed kun å koble diodene til strøm, så skal det i teorien fungere. Fiberoptikk krever ekstern lyskilde (f. eks. en lysboks), siden de bare transporterer lyset, og ikke skaper det. Derfor må fiberoptikk-endestykket være montert et sted der det allerede er godt lys.

Når det er sagt, vil jeg tro at fiberoptikk gir det beste resultatet, men det er nok litt mer stress å montere. :)

Endret av OML
Lenke til kommentar

Ahh ser ut som det er egentlig fiberoptikk jeg jakter etter ja.

Det rimligste jeg fant var denne her, hvordan blir det å plassere den i en bil egentlig, i forhold til strøm også ? :hmm:

Edit: Eller såvidt jeg så trenger jeg vell kanskje en projektor itillegg, da blir det nok alt for dyrt..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...