MrL Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Har en ganske enkelt spørsmål. Vi har russebil, og ønsker en litt kul effekt i taket. Derfor tenkte jeg å få til et tak som ser litt ut som dette: Vi har stoff i taket, går det vell greit hvis vi borrer. Hvis jeg bestiller en 20-30 stk av denne, tror dere jeg vil få en tilnærmet effekt? Har som regel erfaring med at ting blir bedre i tankene enn etter det er gjennomført Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 vil tro at det der er fiberoptisk lys og ikke dioder, har du tenkt på om det er plass i taket selv om du borer, må jo legge kabler osv Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 vil tro at det der er fiberoptisk lys og ikke dioder, har du tenkt på om det er plass i taket selv om du borer, må jo legge kabler osv Ja plassen tror vi skal være grei. Hmm, men tror du diodene vil skape ca samme effekt? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 tja prikkene vil bli større du vil mest antagelig få litt mer lys effekt, enn prikk effekt.(dårlig forklart men du skjønner det sikkert) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 tja prikkene vil bli større du vil mest antagelig få litt mer lys effekt, enn prikk effekt.(dårlig forklart men du skjønner det sikkert) hmm okei Da er spørsmålet om jeg skal ta sjangsen, kan jo bli fett fordet Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Du vet kanskje forskjellen på dioder og fiberoptikk i slikt bruk? Dersom du benytter deg av dioder, så er det jo de som lyser selv, og du trenger dermed kun å koble diodene til strøm, så skal det i teorien fungere. Fiberoptikk krever ekstern lyskilde (f. eks. en lysboks), siden de bare transporterer lyset, og ikke skaper det. Derfor må fiberoptikk-endestykket være montert et sted der det allerede er godt lys. Når det er sagt, vil jeg tro at fiberoptikk gir det beste resultatet, men det er nok litt mer stress å montere. Endret 18. mars 2010 av OML Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Ahh ser ut som det er egentlig fiberoptikk jeg jakter etter ja. Det rimligste jeg fant var denne her, hvordan blir det å plassere den i en bil egentlig, i forhold til strøm også ? Edit: Eller såvidt jeg så trenger jeg vell kanskje en projektor itillegg, da blir det nok alt for dyrt.. Endret 18. mars 2010 av MrLG Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 den kan du sette på en plass nærme en strømkilde, men også slik at det blir lett og legge fibrene ut til hulla i taket. de dyrere har med farge osv i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå