pedervl Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Skal prøve å forklare hendelsesforløpet slik at problemet blir enkelt å forstå: Hadde i utgangspunktet en SATA2-harddisk med Windows XP og Linux på. Fikk en IDE-harddisk gratis, og formaterte denne i NTFS (ble noe extended partition, uten at jeg er sikker på hva dette innebærer). På et senere tidspunkt skulle jeg installere Windows 7 på SATA2-harddisken. Formaterte hele disken, og laget to NTFS-partisjoner. Når jeg skulle prøve å få Windows til å installere på den ene partisjonen, fikk jeg beskjed om at for å installere på SATA2-harddisken måtte jeg kopiere noen systemfiler til IDE-harddisken, men at dette ikke gikk. Jeg prøvde så å koble ut IDE-harddisken og da fungerte installasjonen problemfritt. Satte så i IDE-harddisken etterpå, og alt virker. Det jeg lurer på er altså: Hvorfor er det slik? Hvorfor kunne ikke Windows installeres på SATA2-harddisken med den andre koblet i? Kan forøvrig nevne at jeg også prøvde å installere Windows XP med samme feil som ved installasjon av Windows 7. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Et bilde fra Diskbehandling ville antagelig gjort det litt klarere. Det er alltid anbefalt å koble vekk andre disker når man installerer Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå