Gå til innhold

Ønsker å trene igjen, trenger hjelp til oppsett av treningsprogram

Anbefalte innlegg

Som sagt, du kan mykje og har oppnådd bra framgang med det du driver med, men uansett kor mykje du vil eller ikkje, så er du 14 år. Så legg frå deg den overlegne og arrogante tonen du til tider har, og forklar ting enkelt. Og då meiner eg ikkje slutte med å "skjelle ut" isolasjonsøvelses-gutter, der må du berre køyre på :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Domirerende mennesker er noe dritt huh?

Men ja skjønner hva du mener. Skal neste gang prøve å forklare det enkelt, det fleste jeg sier på forum har jeg lest i en eller annen bok men noen ganger blir det litt dårlig formulet.

Men jeg hater virkelig når folk sier "uhh.. du er bare 14 år, du vet ingenting" blabla "hvordan kan du vite det, du er jo bare 14 år". Når man virkelig setter seg inn i noe, leser alt man kan finne, bruker flere kvelder på å lese, lese, lese.. så får man ganske så mye informasjon inn i nøtten. Dypest inne er det en liten nerd i oss alle.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Credz for det lange innegget ditt Pijus :thumbup: Du burde copypaste det inn i Word og se over skrivefeila og lagre det. Så kan du copypaste det ut til neste person som trenger det :)

Og Norrøna, du burde opprette en egen tråd hvor din filosofi kan diskuteres! Mye interessant stoff der.

Lenke til kommentar

Yeees jeg låner/stjeler denne tråden litt.

Lurte på om dere kunne hjelpe meg, med å hjelpe dama mi, med et treningsprogram,.

Hun spurte nemlig meg om jeg kunne sette opp et treningsporgram for henne. Hun vil bli sunnere, fastere, bedre kondis, og litt stekrere og ikke no spessielt ned i vekt..

Hu er 22 år, har aldri trent no særlig, men er flink med å passe på hva hu spiser. Men uansett har fått den info`en fra henne, hu er glad i ballspill der det er mye bevegelse, altså fotball og basket, kom med andre forslag.

Hu liker IKKE å jogge, men har ikke no imot å gå lange turer, eller å gå fort. Hu har tilgang til å trene vekter. Som hun heller ikke har no imot.

Så kanskje vi sammen kan sette opp en ukentlig plan sammen for henne :)

Trenger ikke å være no hardcore greier, men et greit oppsett i startfasen.

Lenke til kommentar

Rightio!

Løping klarer jeg fint skal jeg tro, og jeg har løpe terreng i nærheten. Bor ute på landet;) tror jeg er ned på 8 på 60 meteren-

Kondisjonen min VAR god, helt til jeg sluttet på fotball, har ikke så god kondis lenger, men vil si den muligens er oppe på "middels"-

Ja, har skog i nærheten.

Pull-ups og Chin-ups har jeg ikke prøvd, eller har prøvd Pull-ups, men har aldri prøvd skikkelig, skal prøve i morgen.

Fotballbanen ligger ca 4-5 km bortfra meg. Men har ikke store problemer med å komme bort der, og har syklet strekningen flere ganger.

Ja, jeg kan svømme.

Vanskelig å si. Tida er liksom ikke noe problem, men har ikke lyst å trene så mye at det blir kjedelig. 3-4 dager i uken går det? Viss det blir for lite eller for mye, så det neppe noe problem.

Mer enn godt nok. Et riktig kosthold og med fokus på utholdenhet (2-3 ganger i uka toppen), så skal det ikke fryktelig mye til. Men som nevnt, så må du ikke glemme at ting ikke skjer over natten. Det er heller ikke sunt. Jeg syns ikke at du er i en slik posisjon at du trenger å slanke deg, men heller "stramme" opp ting, hvis vi kan kalle det dét.

Hva syns andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...