Gå til innhold

GeForce FX 5600 ELLER Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva? Har du hørt at FX kortene skal være utrolig gode? Personen som har sakt det kan ikke være helt stø.

FX 5900/FX 5900 ultra er riktignok gode, men ikke FX 5600.

Det blir helt feil å sammenligne disse to kortene. 9700 pro/9700 non-pro er helt klart mye bedre enn dette kortet.

Lenke til kommentar
Hva? Har du hørt at FX kortene skal være utrolig gode? Personen som har sakt det kan ikke være helt stø.

sam2.gif

Det du sier stemte vel egentlig bare frem til disse nye driverene kom, som Hw.no testet med i sin nye test. Da ble plutselig 5800 meget bra. Bare synd at de ikke er verdt dritt pga støynivået.

FX5900 Ultra er jo også helt sinnsykt bra, men det koster for mye. Non-Ultra og Value har jeg ingen anelse på hvor bra er, men venter å se et par tester på de snart. Tror ikke de blir spesielt bedre enn 9800Pro tho...

Lenke til kommentar
Er det store forskjellen mellom Radeon 9700 PRO og non-pro?

Regner med jeg kjøper 9700 PRO, men bare lurer..

det er jo sure penger om det ikke er verdt det..  :-?

Du får vel mer for pengene om du kjøper non-pro. Eneste forskjellen er klokkefrekvensene!

Lenke til kommentar
Hvis man ser bort fra syntetiske benchmarker får du et mye bedre kort dersom du kjøper et Radeon 9700 pro, Nvidia kortet er elendig på slikt som tv-ut, 2D grafikk og det bråker noe innmari.

tror ikke 5600 bråker i nærheten av så ille som 5800 ultra. 5200 kan jo kjøres uten aktiv kjøling! Kjøres kun med passiv kjøling etter hva jeg har sett

Lenke til kommentar

Det du sier stemte vel egentlig bare frem til disse nye driverene kom, som Hw.no testet med i sin nye test. Da ble plutselig 5800 meget bra. Bare synd at de ikke er verdt dritt pga støynivået.

Jeg mente selvsakt FX 5200 og FX 5600. De er ikke noe særlig gode til 3d og spill. FX 5800 Ultra ble mye bedre med nye drivere, men desverre er det ikke mange av dem rundt om i butikkene + at DDR 2 minnet gjør at de få som er å få tak i er blodpriset til himmels.

Lenke til kommentar

Skal vi avklare dette en gang for alle?

Radeon 9700nonpro/pro er mye bedre enn GeforceFX5600. Grunn? Den gir høyere FPS, har bedre billedkvaltiet og banker Geforce med AA og FSAA aktivert. Er også bedre på høyere oppløsning. Grunnen til dette er at den har dobbelt så stor minnebuss.

Svaret lå egegnlig i den første posten, der ser du FX5600 mot 9700pro. ytelsesforksjellen mellom Radeon9700 og Radeon9700pro er ikke stor, og radeon 9700 er bedre enn Fx 5600.

Det er klasseforskjell mellom Radeon 9700 pro/nonpro og Geforce FX5600, de kan egenltig ikke sammenlignes. GeforceFX er ment å skulle komkurer mot Radeon 9500pro, som er dårligere enn 9700. Endå en test av GeforceFX 5600 kan du finne her, og der ser du at de ikke engang har giddet å ta med 9700 pro/nonpro, men bare "lillebroren" 9500pro.

Radeon 9700 er utvilsomt det beste kjøpet. 9700pro om du er villig til å bruke litt mer, men personlig hadde jeg valgt 9700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...