Binders' Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Lurer ganske enkelt på om å kjøpe et eget PhysX kort vil ha noen mening sammen med et 5870? Hva gjør PhysX for spill? Er det vanskelig å sette opp og få det til å fungere riktig? Hva kan evt. være et godt, billig valg av PhysX kort? Setter stor pris på raskt svar Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) I spill som støtter Physx vil det gjøre en ganske stor forskjell, men som i bad company 2 vil det ikke gjøre noe forskjell siden det bruker Havoc physics... Skal ikke være vanskelig å sette opp, du kan skaffe et billig Nvidia 9600-9800... Endret 18. mars 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 I spill som støtter Physx vil det gjøre en ganske stor forskjell, men som i bad company 2 vil det ikke gjøre noe forskjell siden det bruker Havoc physics... Skal ikke være vanskelig å sette opp, du kan skaffe et billig Nvidia 9600-9800... Vil det gi bedre FPS i spill som støtter det? Gjør dette jobben: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=420091? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det vil gi mye bedre realisme og kan gi litt høyere FPS. Her kan du lese om hva physx gjør: http://www.nvidia.com/object/physx_new.html Ser greit ut det kortet der Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Det vil gi mye bedre realisme og kan gi litt høyere FPS. Her kan du lese om hva physx gjør: http://www.nvidia.com/object/physx_new.html Ser greit ut det kortet der Tenker litt på Metro 2033, vil det holde der mener du? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ja, selvom et 9800 GT vil gjøre en bedre jobb. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Ja, selvom et 9800 GT vil gjøre en bedre jobb. Hvordan blir GT220 og 240 mot 9800GT? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 9600 GT er raskere enn GT 240 Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Hei Har sett litt rundt på nettet for å finne ut hvordan man setter opp PhsyX med ATI kort og et NVIDIA kort. Jeg har lest på flere steder at med de nye driverne til NVIDIA vil man ikke kunne bruke PhysX med ATi kort, stemmer det? Kan jeg på en enkel måte få det til å fungere, om det stemmer? Kjøpte et 9800GT på komplett og lurer på om det ville være bedre å sende det tilbake? Kanskje også sende tilbake mitt 5870 også å legge i noen kroner til å kjøpe et 5970 istedet? Har sett videoer av blant annet Batman med og uten PhysX og man ser jo en ganske stor forskjell, men om man må installere massevis med tredjepart prog. så vet jeg ikke om det er verdt det? Endret 23. mars 2010 av Binders' Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei Har sett litt rundt på nettet for å finne ut hvordan man setter opp PhsyX med ATI kort og et NVIDIA kort. Jeg har lest på flere steder at med de nye driverne til NVIDIA vil man ikke kunne bruke PhysX med ATi kort, stemmer det? Kan jeg på en enkel måte få det til å fungere, om det stemmer? Kjøpte et 9800GT på komplett og lurer på om det ville være bedre å sende det tilbake? Kanskje også sende tilbake mitt 5870 også å legge i noen kroner til å kjøpe et 5970 istedet? Har sett videoer av blant annet Batman med og uten PhysX og man ser jo en ganske stor forskjell, men om man må installere massevis med tredjepart prog. så vet jeg ikke om det er verdt det? som sagt i de få spilla som har PhysX så merker du endel forskjell. f.eks Batman AA er konge md PhysX. jeg hadde sendt tilbake både 5870 og 9800GT jeg og venta i 4 dager og kjøpt meg 480 GTX. skal selge mitt 5 dager gamel 5870 selv^^ Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 23. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2010 som sagt i de få spilla som har PhysX så merker du endel forskjell. f.eks Batman AA er konge md PhysX. jeg hadde sendt tilbake både 5870 og 9800GT jeg og venta i 4 dager og kjøpt meg 480 GTX. skal selge mitt 5 dager gamel 5870 selv^^ Fant en løsning så beholder begge korta. Jeg hadde nok uansett ikke kjøpt GTX 480, for det første er det bare noen få % bedre enn 5870 og det blir vel også litt dyrere (usikker på pris, men med moms osv blir det sikkert litt dyrere), det hadde nok også blitt ganske lang ventetid regner jeg med, og jeg er sykt gira på å spille BC2 igjen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Selv så syns jeg GPU physx ofte er overdrevet og lite elegant implentert, som om dem er desperate til å få frem forskjellene. Man kan også undre seg over hvorfor det hovedsaklig er lavbudsjett spill eller små utviklere som får GPU physx støtte, pengestøtten blir for fristene for disse? Det virker ikke som at dette er noe utviklerene vil ha i spillene sine, ihvertfall ikke når dem blir knyttet til nVidia på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå