TorVidle Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Har fra filmens dager et Nikon EM med etpar objektiver og har lest at endel kan brukes fremdeles i dag. Hva med disse: E- 28mm f2.8 E- 50mm f1.8 Samt som passer til samme hus: Osawa 80-205 f4,5 Panagor 2x tc (alle ojektivene er det de berømte filterne på) Årsaken er at jeg lurer på å kvitte meg med greiene som bare samler støv og neppe vil bli brukt mer. Tor Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Tja, får kanskje en tusenlapp om du selger hele pakken samlet. Om du deler opp får du kanskje litt mer, spesielt for 28mm. 50mm series E er ikke verdt så mye, og heller ikke EM. Kjøpte en EM med winder og 50mm series E for 580,- inkludert frakt for noen uker siden. Osawa objektivet funker nok fint som pennholder om du fjerner linseelementene, men knapt til annet (har hatt det samme selv, donerte det til kræsjtest her på forumet) teleconverteren er nok bare søppel, uten at jeg har noen personlig erfaring med det. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Tja, får kanskje en tusenlapp om du selger hele pakken samlet. Om du deler opp får du kanskje litt mer, spesielt for 28mm. 50mm series E er ikke verdt så mye, og heller ikke EM. Kjøpte en EM med winder og 50mm series E for 580,- inkludert frakt for noen uker siden. Osawa objektivet funker nok fint som pennholder om du fjerner linseelementene, men knapt til annet (har hatt det samme selv, donerte det til kræsjtest her på forumet) teleconverteren er nok bare søppel, uten at jeg har noen personlig erfaring med det. Ok, ser ut til at jeg like greit kan ha de som et fristed for hybelkaninene. Tor Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Nikon Series E objektivene kom i to versjoner: Den første var helt svart, den andre fikk en metallring rundt midten, og lignet mer på Nikkor objektivene. De var regnet som så kjipe at de ikke ville sverte Nikkor-navnet med dem! Men idag er jo byggekvaliteten på Nikkor ofte mye dårligere enn Nikon Series E Men de er jo manuellfokus da... Legg de ut på foto.no, så skal du se at du får nok iallefall 2-300,- for hvert av dem! folk kjøper ALT der Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Nikon Series E objektivene kom i to versjoner: Den første var helt svart, den andre fikk en metallring rundt midten, og lignet mer på Nikkor objektivene. De var regnet som så kjipe at de ikke ville sverte Nikkor-navnet med dem! Men idag er jo byggekvaliteten på Nikkor ofte mye dårligere enn Nikon Series E Men de er jo manuellfokus da... Legg de ut på foto.no, så skal du se at du får nok iallefall 2-300,- for hvert av dem! folk kjøper ALT der Regnet ikke med at jeg hadde gull liggende som hytter til hybelvesene nei Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå