Gå til innhold

Normalt antall prosesser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Jeg har 41 med Popcornhour sin mediaserver gående i bakgrunnen. Jeg kjøer Widows 7 64 bit men har brukt Tune Up Utilities 2010 til å stopp en del unødvendige prosesser som index ol.

Hvis du kommer ned under 50 prosesser blir pcen vesentlig raskere i responsen.

Bærbare pcer har mye dritt som går i bakgrunnen og som er helt unødvendig.

Fruens lapptopp har 64 prosesser gående når den gjør ingenting. Når den var ny var det 101 !

Pga dette burde alle lapptopper leveres uten operativsystem!

Lenke til kommentar

Pga dette burde alle lapptopper leveres uten operativsystem!

Ja det hadde jo vært kjempe bra for flertallet av befolkningen som IKKE kan installere OS selv.

Hadde skapt et kjempe marked for IT folk da, som måtte kommet hjem til alle som hadde kjøpt ny laptop for å installere Windows.

MEN det skulle vært en mulighet for oss som faktisk kan gjøre jobben selv, å få kjøpt en laptop uten ferdig installert OS, og fått med en ren Windows CD slik at vi kunne gjort jobben selv.

Men prisen hadde nok blitt høyere, for pc produsenten selger jo pcer med Windows noen ganger til så og si samme pris som selve OS koster alene. De betaler selvsagt ikke så mye, men propper da pce full av diverse programmer, som de garantert får betalt for

(f.eks antivirus prog etc som kommer i prøveversjoner) kan tenke meg at de betaler en del til pc produsentene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Problemet er at svært mange programmer idag legger inn bl.a quickstarts for at det skal starte raskere når man har bruk for det.

Alle disse "unødvendige" quickstartene kjører da fast i bagrunnen med mindre man enten slår dem av eller velger å ikke legge inn quickstart når man innstallerer programmene.

jqs er f.eks java sin quickstart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...