raWrz Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei Maskina mi hadde vista som da ble innstalert. senere fikk jeg windows 7 (via dette oppgrader programmet) og innstalerte den på en anne partisjon. nå i senere tid så har jeg fått litt liten plass på harddisken så jeg skulle slette vista partisjonen. Men siden den ligger først go er vell den som starter dual booten så endte det opp i "SYSTEM DISK NOT FOUND" Har kjørt platene og prøvd og fikse oppstarten 1 gang men det funker ikke (prøver for andre gang nå) Noen ideer? Kan koble den opp til laptopen min hvis det gjør noe lettere Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 var det jeg mente men kom vell ikke så tydlig fram. Men den funka ikke første gang og den kjører for andre gang nå Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Sorry, jeg leste tydeligvis ikke førsteposten godt nok. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Har den kobla til laptopen min nå og slik ser det ut: Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Du kan ikke boote med den siden det ikke er system på den. En repair burde ha fikset det. Klarer du å få det til ville jeg midlertidig ha klonet den W7 partisjonen til en annen HDD. Gode programmer til det er f.eks Acronis eller Paragon Partition Manager Deretter ville jeg ha slettet G partisjonen hvor W7 er. Da vil du få ca 350 GB utildelt. Så ville jeg ha klonet tilbake W7 til den partisjonen på 350 GB. Da bli W7 installert helt til venstre. Endret 18. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Du kan ikke boote med den siden det ikke er system på den. En repair burde ha fikset det. Klarer du å få det til ville jeg midlertidig ha klonet den W7 partisjonen til en annen HDD. Gode programmer til det er f.eks Acronis eller Paragon Partition Manager Deretter ville jeg ha slettet G partisjonen hvor W7 er. Da vil du få ca 350 GB utildelt. Så ville jeg ha klonet tilbake W7 til den partisjonen på 350 GB. Da bli W7 installert helt til venstre. Burde det ikke være nok å "utvide" G-partisjonen slik at den starter "helt til venstre"? Eventuelt flytte den "helt til venstre" dersom man ønsker å opprette en ny partisjon i tillegg til Win7-partisjonen? Jeg kan også tipse om en gratisutgave av Paragon Partition Manager 2010 som fint håndterer move/resize/create/format/delete partitions mm. Ellers burde en "Startup Repair" utført med Win7-DVD'en fikse bootproblemene, ja. Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Du kan ikke utvide G partisjonen til venstre, bare til høyre. Jeg har iallefall ikke fått det til. Den gratisutgaven til Paragon funker til det. Gratisutgaven kan derimot ikke klone slik den jeg linker til kan. Tenker på "Copy the selected partition" Synes at det er lettere å klone med Paragon , enn med Acronis. Endret 18. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Du kan ikke boote med den siden det ikke er system på den. 'System' er ingen egenskap ved disken. Så en System disk som kobles til en annen PC vil aldri vises som 'System'. Ville lagd en ny partisjon på det utldelte området. Og så kjørt System/Startup Repair. Det burde fungere. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Holder på med og kopiere partisjonen. Men fikk opp noen valg jeg var litt usikker på: Jeg vil ha den nøyaktig slik den var.. så vil jeg ha det checked eller ikke? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Den spør om det er visse filtyper du ikke vil kopiere. Så da fjerner du den haka. Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Det så ikke så lovende ut Jeg har brukt den funksjonen en rekke ganger , og aldri fått en slik feilmelding. Har du klart å få den W7 partisjonen til å boote korrekt før du prøvde å klone den ? PS. angående screenshot, bruk helst png og ikke jpg. Endret 18. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 fikk ikke til og boote partisjonen nei.. (ellers hadde jeg ikke klona den ) Men kjører CHKDSK på G: for og se om det kanskje funker, som det sikkert ikke gjør. Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Har du muligheten via det programmet å høyreklikke på den G partisjonen , og gjøre dette ? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) hmm jepp... skal teste nå Editt: "NTLDR Is missing" noe som reparasjon på windows plata burde fikse Edit: Hvor mange ganger burde man kjøre startup repair tool før man kan konkludere med at det ikke funker? Endret 18. mars 2010 av Submit Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Jeg vet ikke. Du har selvsagt sjekket i BIOS, at den er satt til å boote riktig disk ? Egentlig burde wiberos ha vært her. Han er ekspert på slikt , og dette hadde nok bare ha vært barnemat for ham..... Endret 18. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) ok. skal kjøre repair tool noen ganger til. en ny windows 7 innstalasjon har poppet opp... trolig klonen som gikk galt.. tror jeg. Også får wiberos komme.. jeg gjør hva som helst siden reinnstalasjon kommer aldri til og skje Update: den jeg kjørte repair på var den ødelagte (klona disken som gikk til h...) og når jeg valgte den andre så funka alt perfekt Takk til dere som tok dere tid til og svare Endret 18. mars 2010 av Submit Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Så det funket nå ja ... Da var det altså " Mark partition as active " i Paragon + repair som fikset dette Dette programmet fra Paragon er bare en innertier... Endret 18. mars 2010 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå