Sutekh Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Kanskje et litt snålt spørsmål, men kan man bruke en trådløs ruter som et slags "fjern"-nettverkskort? Jeg låner trådløs nett av dem jeg leier hos, men PC-rommet har rimelig dårlige mottaksforhold. Så det jeg lurte på er om det er mulig å koble en trådløs ruter opp mot det eksisterende nettet, og så føre en vanlig ethernetkabel fra PCen til ruteren. (Og før folk kommer med hjelpsomme forslag: Ja, jeg vet det finnes andre alternativer. Nei, det er ikke aktuelt å legge kabel hele veien.) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Kanskje et litt snålt spørsmål, men kan man bruke en trådløs ruter som et slags "fjern"-nettverkskort? Jeg låner trådløs nett av dem jeg leier hos, men PC-rommet har rimelig dårlige mottaksforhold. Så det jeg lurte på er om det er mulig å koble en trådløs ruter opp mot det eksisterende nettet, og så føre en vanlig ethernetkabel fra PCen til ruteren. (Og før folk kommer med hjelpsomme forslag: Ja, jeg vet det finnes andre alternativer. Nei, det er ikke aktuelt å legge kabel hele veien.) ja det finnes enheter som gjør dette, netgear har en printserver som er laget for å ta imot trådløst nett og fordele det ut over fire nettverksporter og to USB printerporter. eventuelt så er det vel DDWRT software til noen linksysroutere som kan gjøre dem istand til å motta trådløst nett. *tillegg* DD-WRT DD-wrt wiki side Netgear WGPS606 Printserver Endret 18. mars 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Cheers. Det her ser jo ut til å være akkurat det jeg ønsker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå