stich_it Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 løsninger ? raskere minnekort? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Bruk kjappere minnekort - les denne tråden, og kjøp kort som scorer høyt på denne listen. Lenke til kommentar
madde1 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Takk for svar. Ble litt klokere nå. Sendte en forespørsel på mail til selger FotoVideo og forklarte problemstillingen, enden på visa var at de ba meg sende det inn. Nå er jeg 750 kr fattigere, for det fant jo selvfølgelig ikke noe galt, og informerte meg heller ikke om at det ville koste 750 kr.Burde jo vært kjent med problemstillingen og foreslått noe av dette for meg. Mitt henger veldig etter en serie bilder...og blir bedre av å hvile flere dager. Jo lengre hvile, jo kjappere blir det. Skal kjøpe inn nytt hig speed minnekort og følge de rådene som var i linken her..satser på at det fungerer. Takk Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 "Hvile flere dager"? Tror ikke heelt på at det stemmer 100%. Prøv heller igjen. Det kan være forskjellige hastigheter ut fra lysforhold (og dermed lukkertid), autofokus og andre ting, men når bufferet er tomt, noen sekunder senere, blir ikke kameraet hurtigere av å "hvile". Men - du vil nok merke markant forskjell på kjappere minnekort, spesielt hvis det gamle kortet ditt er langt ned på lista. Lenke til kommentar
madde1 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg syntes det høres snodig ut selv..Men det er faktisk sånn det er. Fryktelig irriterende. Når det henger seg opp, må det til slutt skrus av. Jo kortere pause jo tregere blir det. Jo lengre det er skrudd av / ikke i bruk, jo kjappere blir det i starten. Virker som det henger seg opp etter en tids bruk. Har 5 forskjellige minnekort , tydlivis like dårlig hele gjengen. Andre 450 er ikke så trege som mitt, folk som har likt reagerer på det jeg har. Irriterende, så jeg håper disse tipsene hjelper.. og det er ingen forskjell på lysforhold. Oppfører seg like tregt uansett lysforhold og instillinger etter at det har blitt brukt en stund. blir det skrudd av og får "hvile"...funker det som søren en periode... Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Har du prøvd å oppdatere firmware? Lenke til kommentar
madde1 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Nei det har jeg ikke forsøkt Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Prøvd å ta av noise reduction også? #3 og #4 i custom functions. Eventuelt ta en clear settings og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Og - formater minnekortet i kameraet når du har tømt kortet til PC. Alltid - hver gang. Endrer det noe? Ellers: Hva slags minnekort er det du har? Hvor langt oppe/nede er de på listen? Lenke til kommentar
madde1 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Tror minnekortet er løsningen...har mange minnekort..men alle er like håpløse ser det ut som. nå kjøper jeg SanDisk Secure Digital Extreme III SDHC 4 GB 30MB/s Edition satser på full fart takk for hjelp Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Takk for svar. Ble litt klokere nå. Sendte en forespørsel på mail til selger FotoVideo og forklarte problemstillingen, enden på visa var at de ba meg sende det inn. Nå er jeg 750 kr fattigere, for det fant jo selvfølgelig ikke noe galt, og informerte meg heller ikke om at det ville koste 750 kr.Burde jo vært kjent med problemstillingen og foreslått noe av dette for meg. Mitt henger veldig etter en serie bilder...og blir bedre av å hvile flere dager. Jo lengre hvile, jo kjappere blir det. Skal kjøpe inn nytt hig speed minnekort og følge de rådene som var i linken her..satser på at det fungerer. Takk Med fare for å gå litt offtopic. Så lenge du ikke har skrevet under noen papirer på at du godtar å betale for forundersøkelsen ved "ingen feil funnet", så kan de heller ikke kreve penger av deg for det. 750 var i tillegg en unødvendig stiv pris da Canons verksted (Serviceproffen) fakturerer butikken 250 kroner inkl mva pluss frakt. Husk også, at om feilen fortsatt er der, bør du gå i butikken og få de til å konstatere feilen før kameraet sendes inn. Hvis de da konstaterer at kameraet faktisk har en feil, som ikke ble funnet første gang, kan du kreve å få igjen de 750 kronene pluss evt. fraktkostnader du har hatt mtp saken. Men rart de ikke foreslo et high-speed minnekort. For hvis alle de kortene du har brukt er kort med "normal" hastighet, kanskje eldre, kanskje relativt ukjente merker og kanskje aldri formatert, så blir resultatet like dårlig hver gang. Høres imidlertid ut som det er noe rart med kameraet ditt, men det kan være hvordan feilen oppfattes også. Håper et raskere minnekort hjelper, men formater det i kameraet før bruk. Og selvsagt etter hver gang du har overført til datamaskinen. Endret 18. mars 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg har lånt et helt nytt 450D av butikken mens 50D'n var inne til rep. Må si at enten har jeg glemt hvor treg 400D'n min var, eller har blitt såpass vant med kjappheten til 50D og 7D på å få unna filene. 450D føltes som sirup i forhold til de andre 2. Og rett som det var måtte jeg vente, så vente igjen, og igjen og igjen. Kortet som var med var vistnok det raskeste sa de i butikken. Men å vente i dager må være en spøk. Samme med å måtte betale 750,- halvdelen måtte være mer enn nok synes jeg. Det er vel slik at forskjellene på innstegsmodeller og hakkene over også viser på dette området? Tor Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Merkelig. Jeg får kun Bussy innimellom på skjermen når jeg bruker blitz og 70-200f4L. Hvis jeg bruker kitobjektivet er det null problemer. Ellers utendørs kan jeg ta 1000vis av shots etterhverandre. Rart at det skal være såpass forskjell. Og jeg bruker det billigste og minnekortet, og gjerne i raw.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Merkelig. Jeg får kun Bussy innimellom på skjermen når jeg bruker blitz og 70-200f4L. Hvis jeg bruker kitobjektivet er det null problemer. Ellers utendørs kan jeg ta 1000vis av shots etterhverandre. Rart at det skal være såpass forskjell. Og jeg bruker det billigste og minnekortet, og gjerne i raw.. Det er fordi at når du bruker en sterk zoom (som 70-200), så må blitsen lades kraftigere opp for hver gang du tar et bilde ettersom den må rekke lenger enn når du bruker kitobjektiet. Og jo kraftigere blitsen må lades, jo lengre tid tar det. Utendørs trenger ikke blitsen å lades overhodet, og da trenger du selvsagt ikke vente på blitsen. Endret 22. mars 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
HUNTER1977 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Mitt 450 viser Busy i displayet hvis jeg bruker BULB-funksjonen og låser lukkeren åpen med fjernkontrollen i noen minutter. Har prøvd å ta slike "sporbilder" av stjernehimmmelen et par ganger. Når jeg kommer og skal hente kameraet etter 10-15 min, og stenger lukkeren, så kommer Busy fram i displayet. Det forsvinner ikke uansett hvor lenge jeg venter. Må slå av og på kameraet for å få det bort. Og bildet jeg tok er ikke å finne på kortet. Bruker SanDisk Extreme III 4GB Noen som har vært borti denne problemstillingen? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Mitt 450 viser Busy i displayet hvis jeg bruker BULB-funksjonen og låser lukkeren åpen med fjernkontrollen i noen minutter. Har prøvd å ta slike "sporbilder" av stjernehimmmelen et par ganger. Når jeg kommer og skal hente kameraet etter 10-15 min, og stenger lukkeren, så kommer Busy fram i displayet. Det forsvinner ikke uansett hvor lenge jeg venter. Må slå av og på kameraet for å få det bort. Og bildet jeg tok er ikke å finne på kortet. Bruker SanDisk Extreme III 4GB Noen som har vært borti denne problemstillingen? Ja, du har Long Exposure Noise Reduction på Auto eller On. Det betyr at den tar en "ekstra" eksponering som tar like lang tid, men med lukket lukker. Dette for å fjerne støy fra bildet. Enten skru Long Exposure NR av eller vent til den er ferdig. Du finner innstillingen under Custom Functions - det er "C. Fn. III". Hverken en defekt med kameraet eller kortet. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Mitt 450 viser Busy i displayet hvis jeg bruker BULB-funksjonen og låser lukkeren åpen med fjernkontrollen i noen minutter. Har prøvd å ta slike "sporbilder" av stjernehimmmelen et par ganger. Når jeg kommer og skal hente kameraet etter 10-15 min, og stenger lukkeren, så kommer Busy fram i displayet. Det forsvinner ikke uansett hvor lenge jeg venter. Må slå av og på kameraet for å få det bort. Og bildet jeg tok er ikke å finne på kortet. Bruker SanDisk Extreme III 4GB Noen som har vært borti denne problemstillingen? Søk på "long exposure noise reduction" og "dark frame subtraction". Kameraet ditt tar en ny eksponering med speilet lukket for å få en støy-profil til sensor-chippen som brukes til å redusere egenstøyen på bildet. Mulig denne trår til allerede på eksponeringer > 1 sek. Kan dette være problemet til trådstarter også ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå