Gå til innhold

Hjelp til ny bærbar pc - Acer Aspire 8735G vs Acer Aspire 7740G

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp til kjøp av ny bærbar datamaskin. Hvilken pc burte jeg velge?

Viktigste er at pcen er stabil, rask, ikke blir for varm og at den har stor skjerm. Pcen skal ikke brukes til kraftige spill etc.

Finner ikke så mange tester av disse pcene på nettet, så hadde vært greit med litt tilbakemeldinger først!

Siden MASUS X77JA 17.3" er utsolgt alle netbutikker på ubestemt tid, ser jeg på Acer Aspire som det beste alternativet.

Noen som har erfaringer med disse pcene?

Acer Aspire 8735G 18,4" WXGA

Acer Aspire 7740G 17,3" WXGA - Hvor mye kraftigere er denne enn 8735G siden ca. samme pris og mindre skjerm?

(Acer Aspire 8942G 18,4" WSXGA+ LED) - Ser ikke helt at det er vært å betale over 6K mer for denne?

Ellers ser jeg kun to andre alternativer på komplett med 18,4" skjerm:

HP Pavilion dv8-1180 18,4" WUXGA

Toshiba Satellite P500-14Z 18.4"WUXGA

- Har ikke så god erfaring med HP Pavilion fra tidligere, men tar gjerne imot erfaringer på disse to pcene også, hvis de er gode alternativer.

Håper på svar så raskt som mulig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ikke å skulle bruke pc til heftige spill så har du plukka bra mange rå spillmaskiner. Den du mener ikke burde være verdt mer enn 6000kr er en av de råeste av dem. :thumbup:

Siden du sier at den ikke skal brukes til spill så ville jeg nok plukket en maskin som ikke er utstyrt med slike gaming skjermkort.

Jeg skal kikke litt rundt å se om jeg kan finne noen mer reelle alternativer til deg.

Du sier lite om hva du skal bruke maskinen til, fint om du kunne postet litt om dine behov,f.eks om du skal redigere noe hd film eller annet som krever spesielle komponenter.

Lenke til kommentar

Hei igjen, takker for svar.

Pcen skal brukes til internett surfing og daytrading/børs etc.

Men viktig at den tåler å ha flere program kjørende på en gang, samt flere internettsider åpne etc. Samt størst mulig skjerm var viktig.

Endret av CrashBandicoot
Lenke til kommentar

Takker for svar og bra anbefalinger!

Vurderer å gå for den siste du anbefaler:

HP Pavillion X18

Noen som har prøvd denne? Finner ikke mye tester og omtaler av akkurat denne modellen. Men virker som skjermen skal være veldig bra.

Noen som vet hvorfor samme pc på Lefdal er 2000kr billigere?

Håper på respons så fort som mulig :)

Hvis den er 2000kr billigere der så er det nok noe kampanje styr tenker jeg.

Skal se om jeg finner en test på den X18 jeg.

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen reviews for denne modellen, kun noen på noen jeg antar er beslektede modeller.Det er dog mulig at det er samme modell med annen betegnelse.

Den prisen på Lefdal er reell, det må være et spesielt tilbud og fremstår vel som veldig billig ut ifra hva man får i denne modellen.

Det kan tenkes det er tidsbegrenset så det er ikke sikkert man skal vente for lenge med en avgjørelse.

Som sagt så finner jeg ingen spesifikke reviews på denne men andre modeller i denne serien får bra karakter.

Vær obs på at den er stor som en europall ,så den bør nok ha en fast plass der den skal bo.

(Mulig den kommer med egen jekketralle.)

Lenke til kommentar

Takker for kjapp tilbakemelding igjen. Jeg går nok uansett for en av de to HP maskinene du anbefaler. Så mitt siste spørsmål til deg blir her om hvilken du ville valgt?

PC1 HP Pavilion dv8-1180 18,4"

PC2 HP Pavillion X18 18,4"

De eneste forskjellene jeg legger merke til er at PC1 har Windows 7 istedefor Windows Vista, et litt bedre grafikkort og sannsynligvis en noe bedre prosessor? Stemmer dette?

Noe annet som er verdt å merke seg?

Endret av CrashBandicoot
Lenke til kommentar

Takker for kjapp tilbakemelding igjen. Jeg går nok uansett for en av de to HP maskinene du anbefaler. Så mitt siste spørsmål til deg blir her om hvilken du ville valgt?

PC1 HP Pavilion dv8-1180 18,4"

PC2 HP Pavillion X18 18,4"

De eneste forskjellene jeg legger merke til er at PC1 har Windows 7 istedefor Windows Vista, et litt bedre grafikkort og sannsynligvis en noe bedre prosessor? Stemmer dette?

Noe annet som er verdt å merke seg?

Hvis jeg måtte velge så blir det DV8'n, det er som du sier en mer moderne cpu i den, da er det også mer moderne hovedkort,skjermkort,minne etc så ytelsen vil være betydelig bedre enn X18,ikke sånn og forstå at X18 har dårlig ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...